Senaste nytt

SKARPT LÄGE - riskerar missa anslutande flight idag lördag

JacobGBG

Medlem
På plats i San Francisco till slut. I slutändan så kom vi fram 2h senare än planerat och med ytterligare $75x2 i change fees. Trots ett segt transportband så tog vi oss igenom Newark från Terminal B till C med allt vad det innebär på 1h vilket får anses vara ett nytt personligt rekord.
 

Alx

Medlem
Skönt att det löste sig så pass bra till sist.

Uniteds "same-day change" är otroligt bra att ha ibland. Det löser många potentiella katastrofer. Som UA statuspax är det dessutom helt kostnadsfritt!
 

AABack2ARN

Medlem
På plats i San Francisco till slut. I slutändan så kom vi fram 2h senare än planerat och med ytterligare $75x2 i change fees. Trots ett segt transportband så tog vi oss igenom Newark från Terminal B till C med allt vad det innebär på 1h vilket får anses vara ett nytt personligt rekord.

Ytterligare change fees? Behövde du betala $75x2 en eller två gånger? Om två gånger varför det i så fall?

Men huvudsaken var väl i alla fall att ni kom till avsedd destination - som sagt amerikanska bolagens same day change kan i sådana här situationer vara bra att ha
 

jumbooze

Medlem
Måste också ge United en eloge, standby för tidigare flyg helt gratis och de visade grym servicevilja och flyttade runt mig på olika flyg tills jag kom med standby! (mitt ursprungsplan blev dessutom grymt försenat så jag tjänade många timmar på detta)
Me like!
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Det behövdes bara ändringsavgift en gång för oss båda i sällskapet totalt $150 men det var fortfarande en tight connection då Sk909 blev 3h45m försenat. Jag har flugit ARN/CPH-EWR med Sk minst ett dussin ggr men aldrig varit med om en sådan försening.

Damen i Landvetter som inte ville sätta priority tags på våra väskor trots att vi visste redan då att vi skulle få springa genom EWR, hon hoppas jag får dysentri.
 

JacobGBG

Medlem
Återigen, tack för alla råd sin poppade upp under dagens gång. Det är i såna här tillfällen som forumet visar sina bästa styrkor.
 

iRobert

Medlem
Damen i Landvetter som inte ville sätta priority tags på våra väskor trots att vi visste redan då att vi skulle få springa genom EWR, hon hoppas jag får dysentri.
Så löjligt, löjligt lågt av dysentridamen. Lite svängutrymme måste man väl ha som incheckare när man ser svart på vitt hur illa ställt det kommer vara med tiden? Paragrafrytteri eller maktmissbruk, man mår illa av mindre oavsett.

Glad att det löste sig!
 

johhenrik

Medlem
Min senaste resa som jag bytte på EWR så var det ruggigt tight för mig med. När jag lämnade in min väska igen o snubben scannade o kollade vårt anslutningsflyg och såg vi bara hade en hr på oss, han ropade till dem som tog väskan: Smoking hot! Smoking hot! Vilket jag väl får anta betyder, det är bråttom med dessa väskor.

Hade jag inte haft fast track genom security sen hade det aldrig gått vägen, that's for sure. Så det känns som att det bokas lite för bussiga connection times över EWR.
 

AABack2ARN

Medlem
Det behövdes bara ändringsavgift en gång för oss båda i sällskapet totalt $150 men det var fortfarande en tight connection då Sk909 blev 3h45m försenat. Jag har flugit ARN/CPH-EWR med Sk minst ett dussin ggr men aldrig varit med om en sådan försening.

Damen i Landvetter som inte ville sätta priority tags på våra väskor trots att vi visste redan då att vi skulle få springa genom EWR, hon hoppas jag får dysentri.

Kunde ni fasttracka er genom passkontrollen med hjälp av SAS - eller trängde ni er helt sonika förbi/tog hjälp av agenten vid köbanden?
 

bstark

Medlem
Försökte göra motsvarande i San Diego på 47 minuter ...det gick inte.

Hade jag bara haft handbagage så hade det nog gått.
 
Toppen