Skandiabanken säger upp samarbetet med SAS Eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av crown, 4 Oktober 2016.

1. crown

crown Medlem

Läste ett rykte i en annan tråd och kollade upp detta och hittade följande:
    EuroBonus frågor & svar

Kort och gott så kan man tjäna poäng t.om. 31 mars 2017 därefter är det slut på det. Då detta är en stor nyhet så valde jag att starta en ny tråd.

Själv har jag varit supernöjd med kortet som komplement till Amex men det ser ut som det får bli ett SAS Eurobonus World MasterCard framöver. Tråkiga nyheter helt klart då alternativen blir färre!

2. Besviken!!! Detta kan göra att jag byter bank om jag får bättre bolån nån annan stans.

Niels, Jakob Österberg och jerixon gillar detta.
  3. Flixflex

Flixflex Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fan, bytte precis bank till Skandia med allt vad det innebär. Får tacka för bra framförhållning från Skandias sida åtminstone när jag ser över alternativ.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt tråkigt, kommer dock inte byta bank för det.
    Bra med framförhållning om detta, är ju 6 månader man har på sig att utvärdera sin situation så det hela tycker jag sköts bra i det avseendet i alla fall.

Och att starta en ny tråd i detta ämne är helt klart det enda rätta, sånt här ska inte försvinna in i andra trådar.

Dr. Miles gillar detta.
  5. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skall nog inte vara så svårt :)

6. Sahlen

Sahlen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då blir det bankbyte för mig. Har stått ut med deras bankapp bara för poängens skull.

jerixon gillar detta.
  7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag får se om jag byter bank, men de ligger inte så bra till längre - tyvärr. Har varit mycket nöjd. Det jag däremot kommer att göra är att säga upp kreditkortet per 31/3 och styra de utläggen till ett annat kort, på ett annat institut. Kanske till SAS MC, men mycket kan hända fram till dess.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väldigt trist då jag bytte till Skandiabanken bara för ett år sedan. Är dock rätt nöjd med dem som bank, så kommer nog stanna kvar.

9. Kevinator

Kevinator Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har varit kund hos Skandiabanken i 15 år och är nöjd. Synd att de avslutar samarbetet med EuroBonus. Finns det någon förhoppning givet att det står att samarbetet i nuvarande form avslutas.. det kan ju dyka upp något annat längre fram. Kanske lite förhastat att säga upp nu? Poängintjäningen pågår ju fram till 31/3 trot allt.

10. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästa fråga är hur länge du kommer att kunna tjäna pengar på det kortet. Intjäning via kreditkort är under press från nya lagar som förhindrar kreditkortsbolagen att ta ut hur höga (vissa) avgifter som helst. Då finns det mindre pengar att finansiera poängköp.

Dr. Miles gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!