Skandiabanken + EuroBonus

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Alphaminor, 30 April 2015.

1. Alphaminor

Alphaminor Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har kollat runt lite, men verkar inte som att detta avhandlats tidigare? Skandiabanken har gjort en deal med SAS om att deras kreditkort/Visakort ska ge EuroBonus, samt att man får 3000 EuroBonus i välkomstbonus:

Få Eurobonus på din vardagsekonomi | Bli kund hos Skandia!

Verkar vara samma deal som SAS MC (som sköts av SEB) om man har kreditkort, medan det faktiskt ger 5p EuroBonus per 100 kr om man har ett vanligt Visa. Nu har man i så fall 2 olika banker att välja på. Lite krångligare krav dock vad jag kan förstå. Man måste ha sin lön på deras konto bl.a.

Jakob Österberg gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det har nämnts någonstans, men det är ju inte ett lysande erbjudande så få är nog intresserade om man inte ändå håller på att byta till Skandiabanken. Därför har nog diskussionen dött ut.

Är man dock ute efter att byta bank kan det vara ett lysande tillfälle att få in lite mer EuroBonus-poäng.

Hsh, värt att lyfta fram igen!

3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Extremt snålt med poäng där dock, en medelsvensson kanske drar in poäng tillräckligt för en muffins eller två per år :cool:

SNIFF gillar detta.
  5. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du måste ha ditt lönekonto hos Skandia för att få poäng.

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker inte det är direkt snålt med 10p per 100 kronor, samma som SAS MC.
    Man får 10/100 med deras kreditkort som är gratis. Det vanliga bankkortet däremot ger bara 5/100. Inte mycket att hänga i granen men ljusår bättre än 0/100 i alla fall :)

Jakob Österberg gillar detta.
  7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kreditkortet går att stå ut med, men de mer traditionella banktjänsterna är ingen kioskvältare direkt. De få poäng man tjänar på att ha Skandiabanken som huvudbank gör att det borde vara andra faktorer som avgör valet av bank. Men förvisso, många bäckar små :)

8. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skandiabanken har alltid levererat enligt min mening.
    Hundra ggr bättre än SEB mfl.
    Hade ngt litet avbrott i veckan men fattar inte varför folk stressar upp så över det.
    Finns ju rapporter hos finansinspektionen med hur många incidenter varje bank har och det är inte få :)

magost gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt mig finns det ingen bank som slår skandiabanken, du kan säkert få bättre ränta på ditt bolån hos någon annan men som helhet är skandiabanken överlägsen i min mening. Man slipper betala för att det ska finnas ett bankkontor i varenda liten småstad i Sverige. Tror jag varit in på deras kontor 3 ggr senaste 15 åren. När man kan göra allt online så behövs inga bankkontor och det var skandiabanken först med att fatta :)

magost gillar detta.
  10. Nu har det varit avbrott på Skandiabanken nu till och från i över en månad. Inte ok. Inte kunna betalar räkningarna i tid. Stod i en butik i torsdags och vet att jag hade pengar på konto, ändå MEDGES EJ. Pinsamt ju. Åker ingenstans nu utan ett Mastercard från SEB, ifall att det sker igen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!