Senaste nytt

Skall överviktiga och stora människor betala för två stolar på flygen?

Knucket

Medlem
Står i artikeln att dom har som policy att folk ska betala extra säte precis jag skrev. Sedan kan dom som i vissa fall missa det i gaten och att folk får kliva av om planet är fullt.

Jag har sett en del hemska exempel när jag åkt UA tidigare, personer i uppåt 200 kg klassen(170-180 cm långa) har gjort resor på +4 timmar. Man var otroligt glad att man inte hamnade bredvid någon av dessa. Och gissa minen på den personen som bordar och ser att dom hamnat bredvid en person som tar upp en del av deras plats,

För allas bästa bör en storväxt person som inte får plats betala extra , sedan om det ska vara 25 eller 50 eller 100 % är en annan fråga.
 
Jag tycker att det är riktigt skrämmande att både IC agenter samt CC ignorerar bestämmelser om vilka som får sitta vid EMC platser. Det är allas vår säkerhet det handlar om. T ex. så hade jag en kille på en flygning som satt vid 3ans dörrpar på 757:an jag jobbade på..han var nyopererad och hade sin fot i gips och hoppade på kryckor. Ledsen, under start och landning fick han byta plats vilket han också gjorde. Varför gjorde jag detta? Inte får att snuva honom på platsen, den skulle han få tillbaka när vi kommit upp i luften. Utan det var för de övriga 234 passagerarnas säkerhet. Det är bara att fråga er själva, vem föredrar ni öppnar en dörr vid nödläge? En gammal person alternativt någon som kansek inte på snabbt och smidigt sätt kan ta sig ut för en liten nödutgång? Jag skulle ifrågasätta kabinpersonalens beslut om de vid något fall tillät någon "icke ABP" sitta vid någon utgång. Det är min säkerhet det handlar om.
Sedan ser nödutgångar/dörrar olika ut på olika typer. T ex. på en 757:a och 767:a ser de annorlunda ut än vad t ex. en nödutgång på en 738.
 
Toppen