Senaste nytt

Skaderapport från Hertz

Bea

Ny medlem
Hyrde bil på Gardemoen, då jag kom tillbaka sa killen som jobbade att jag bara skulle köra in bilen i parkeringen och lämna nyckeln på kontoret. Jag gjorde så och gick sen till deras kontor där det var tomt, efter en stunds väntande, ingen dök upp, la jag min nyckel på bordet där det redan låg en hel hög med nycklar, jag hade ju ett flyg att passa. Idag kom ett mail med bild på lite skrap på vänster fram fälg. Jag har inte märkt att jag kört emot något, och märket är litet så jag skulle inte sett det även att jag tittade på bilen innan jag körde. Givetvis har jag bestridit detta till Herstz, bilden togs 40 minuter efter jag lämnat bilen, så de kan själva ha orsakat den. Det har alltid varit någon som tagit emot bilen då jag lämnat tidigare, och givetvis hade det varit enklare att ta en diskussion på plats. Vad tycker ni om "skadan"?
 

Attachments

  • DETAIL1.jpg
    DETAIL1.jpg
    70,4 KB · Visningar: 359
  • DETAIL2.jpg
    DETAIL2.jpg
    63,3 KB · Visningar: 369
  • Gilla
Reactions: Gus

jsn

Medlem
Sådant som hyrbilsbolagen älskar att hänga upp sig på, det är sådant de tjänar sina pengar på :( Inte för att jag tror att du orsakat skadan, men att de reagerar på skadan som sådan tycker jag är ok, men att göra det långt senare då de inte bemannade återlämningen när du var där är inte ok. Jag önskar dig all lycka i din fight med Hertz, men det kommer nog tyvärr inte bli en easy win för dig.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

bstark

Medlem
Been there done that.

Vet inte hur enkelt något sådant är att fixa, men de ville ha lika mycket betalt som vad ett helt nytt hjul skulle kosta.

Kan inte svara på möjligheterna att bestrida det, om du har ett kort som täcker upp kan det vara smidigare att gå den vägen istället.
 
Herz försökte blåsa mig på samma sätt på en tjänsteresa till Frankfurt. Lät mitt företag bestrida och vips så var skadan borta. Jävla skojare!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Precis samma förfarande här, dock så tog det längre tid för de att ta bilderna än vad jag hade haft bilen... så jag frågad vad sjutton det var frågan om och vips så var det struket. så stå på dig.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen