Senaste nytt

Ska vi organisera BC.se grupp Mileage Run?

Stefan62

Medlem
Han kanske menar intjäningsnivån? :)

Nej, jag menar att om det t ex finns 9 platser i C-klass och vi förhandlar om att fylla dem till ett lägre pris så kan det ju påverka service-nivån. Vi är väl inte ute efter att manipulera systemet?

Vad jag menar är att vi självklart ska boka platser med publicerade priser, men på ett finurligt sätt, så att det blir en pris- och servicemässigt bra resa.
 

Ubbe

Medlem
Tvärtom så anser jag att om vi kan få till en resa för medlemmar på siten som är bättre än vad random Persson kan få till så är det ett +. Vad var det feministerna skrek.. var det inte " Vi är många, Vi är starka.."
 

Stefan62

Medlem
Tvärtom så anser jag att om vi kan få till en resa för medlemmar på siten som är bättre än vad random Persson kan få till så är det ett +. Vad var det feministerna skrek.. var det inte " Vi är många, Vi är starka.."

Jaja, vi kanske kan anordna två varianter av det här förslaget så att alla blir nöjda och får sitt!
 

Ubbe

Medlem
Jaja, vi kanske kan anordna två varianter av det här förslaget så att alla blir nöjda och får sitt!

Låter bra. Kör du din variant först utan att "manipulera" systemet för att optimera priset och/eller upplevelsen så återkommer jag sedan.
"<ironi> Självklart är ju fullpris bäst </ironi>"
 

Senator

Moderator
Hum... jag har nog aldrig hört att personalen ombord behandlat en betalande passager som har bokat en rabatterat affärsklassbiljett annorlunda än fullpris :cool: Jag har dock varit med om att OpUP eller sen ombokning har triggat sämre service som t.ex. mat.

Jag tror säkert man kan försöka få något bolag (eller resbyrå) att ta på sig uppgiften. Dock blir det nog efter produkter/tjänster som redan finns. Kom ihåg att revenue management killarna/tjejerna är "Gud" på ett flygbolag så att "förhandla" tror inte jag blir särskilt framgångsrikt ;), men jag hoppas jag har fel. En annan utmaning är vad gör man om man vill blanda ihop flera bolag? Jag gissar att kombinationen LH/LX/OS med lite SK och SN kanske funkar, men om man inte vill köra fullpris IATA (YY) så blir det nog svårt tror jag att blanda in t.ex. BA eller AF i detta.

Swiss är nog bästa alternativet; och t.ex. skulle följande funka:
ARN-ZRH-GVA-BCN-ZRH-ARN
ARN-ZRH-AGP-ZRH-ARN
ARN-ZRH-PMI-ZRH-ARN
ARN-ZRH-GVA-ATH-ZRH-ARN
ARN-ZRH-GVA-LHR/LCY-ZRH-ARN

Om någon vill prova så kan ni kontakta Swiss här:
Sweden.Groupdesk@swiss.com

Här är även lite info om deras Group Booking:
Group travel

Jag tittade på MIA senast, och det var inte exakt superpriser kan man väl säga. Dock var det flexibiliteten som var superbra med ett sådant upplägg.

Jag kan tänka mig vara med på en snabbresa under sommaren, men har inte kapacitet för tillfälle att ta på mig (den vanliga) "reiseleiter" rollen. Skulle vara skönt att slippa för engångsskuld :cool:
 
Jag skulle gärna hänga med på en MR enligt Senators förslag. Det kanske är dags att skapa en egen tråd för fortsatta diskussioner och planläggning? :)
 
Toppen