Hum... jag har nog aldrig hört att personalen ombord behandlat en betalande passager som har bokat en rabatterat affärsklassbiljett annorlunda än fullpris
Jag har dock varit med om att OpUP eller sen ombokning har triggat sämre service som t.ex. mat.
Jag tror säkert man kan försöka få något bolag (eller resbyrå) att ta på sig uppgiften. Dock blir det nog efter produkter/tjänster som redan finns. Kom ihåg att revenue management killarna/tjejerna är "Gud" på ett flygbolag så att "förhandla" tror inte jag blir särskilt framgångsrikt
, men jag hoppas jag har fel. En annan utmaning är vad gör man om man vill blanda ihop flera bolag? Jag gissar att kombinationen LH/LX/OS med lite SK och SN kanske funkar, men om man inte vill köra fullpris IATA (YY) så blir det nog svårt tror jag att blanda in t.ex. BA eller AF i detta.
Swiss är nog bästa alternativet; och t.ex. skulle följande funka:
ARN-ZRH-GVA-BCN-ZRH-ARN
ARN-ZRH-AGP-ZRH-ARN
ARN-ZRH-PMI-ZRH-ARN
ARN-ZRH-GVA-ATH-ZRH-ARN
ARN-ZRH-GVA-LHR/LCY-ZRH-ARN
Om någon vill prova så kan ni kontakta Swiss här:
Sweden.Groupdesk@swiss.com
Här är även lite info om deras Group Booking:
Group travel
Jag tittade på MIA senast, och det var inte exakt superpriser kan man väl säga. Dock var det flexibiliteten som var superbra med ett sådant upplägg.
Jag kan tänka mig vara med på en snabbresa under sommaren, men har inte kapacitet för tillfälle att ta på mig (den vanliga) "reiseleiter" rollen. Skulle vara skönt att slippa för engångsskuld