Senaste nytt

Ska till USA i morgon och kan inte checka in online

Hachans

Medlem
Jag brukar sällan kunna checka in online till/från USA. Men bara en av gångerna råkade jag ut för SSSS (vilket den gången betydde en extra svabbning i gate, inget mer). Det har aldrig varit några problem alls på flygplatsen.
 

Maja

Medlem
Jaha, dags igen då. Går inte att checka in online. Gissar att det är SSSS igen. Var jag sist och lär väl vara jag även denna gången. Dock helt nya pass, men de har väl koll på historiken också. Bäst att vara extra tidigt på flygplatsen.
 

Hachans

Medlem
Jaha, dags igen då. Går inte att checka in online. Gissar att det är SSSS igen. Var jag sist och lär väl vara jag även denna gången. Dock helt nya pass, men de har väl koll på historiken också. Bäst att vara extra tidigt på flygplatsen.

Inte alls säkert, det kan bara vara it-strul eller något i dokumenten de vill kolla. Dessutom är min erfarenhet att SSSS är relativt smärtfritt i Sverige och den extra kontrollen är ju i gaten, så det räcker att vara i tid till gaten. Min sambo ville strypa mig sist för jag var skitnojig över att det skulle ta tid och envisades om att vara i gaten tidigt. Så hon gick på toa medan jag gick in i gaten men jag var ju klar långt innan hon hann dit. Det tog kanske 1,5 minut och ingen framför mig. Flyget lär ju dessutom inte gå med dig kvar i den kontrollen. Det vore rätt elakt...
 

Maja

Medlem
Inte alls säkert, det kan bara vara it-strul eller något i dokumenten de vill kolla. Dessutom är min erfarenhet att SSSS är relativt smärtfritt i Sverige och den extra kontrollen är ju i gaten, så det räcker att vara i tid till gaten. Min sambo ville strypa mig sist för jag var skitnojig över att det skulle ta tid och envisades om att vara i gaten tidigt. Så hon gick på toa medan jag gick in i gaten men jag var ju klar långt innan hon hann dit. Det tog kanske 1,5 minut och ingen framför mig. Flyget lär ju dessutom inte gå med dig kvar i den kontrollen. Det vore rätt elakt...
Fick göra den kontrollen sist i Köpenhamn när vi flög till SF. Tog längre tid än 1,5 min, men nog inte mer än 15 min. Har inget byte i USA så inget större bekymmer där. Det ändå är att det tar lite längre tid att checka in på flygplatsen. Det löser sig! :)
 

Hachans

Medlem
Fick göra den kontrollen sist i Köpenhamn när vi flög till SF. Tog längre tid än 1,5 min, men nog inte mer än 15 min. Har inget byte i USA så inget större bekymmer där. Det ändå är att det tar lite längre tid att checka in på flygplatsen. Det löser sig! :)

Danskar...

Sisssst jag gjorde den på Arlanda svabbade de väskan, händer och skor och körde det i detektorn och sen var jag igenom. Jag är alltid så nojig, tänk om jag trampat i nåt skit någonstans. Typ när man går förbi en byggarbetsplats där de sprängt sten eller så.
 

Canadien

Medlem
Jag har nog aldrig lyckats checka in online på resa till US med SAS när jag tänker efter. Antar att de vill ha någon slags manuell check på att passet är med och att man lovar att Estan är ifylld o s v.
 
För ett par månader sedan kunde jag inte checka in på min USA-resa och jag kunde inte förstå varför. Förklaringen: jag har 2 st pass och mitt ESTA var registerat på det andra passet... Dumstrut Budgetresenär
 
Toppen