Senaste nytt

Ska SAS reducera till Boston och Miami?

Berglund

Medlem
Det är avhandlat här flera gånger tidigare. Man flyttar en avgång från CPH till ARN och byter väl ut den mindre kärran till BOS mot en större?
 

Agö

Medlem
Jag klipper bara in följande bild. Detta är en betaltjänst.

upload_2017-6-14_18-28-46.png
 

ELOS

Medlem
Det är en betalartikel och jag vet inte om det är ytterligare reduceringar i avgångar som avses...
 

SK1989

Medlem
Jag är inte prenumerant på check in - någon som vet vad detta rör sig om?
Leasingavtalet på Privatair-maskin går ut i Augusti. Sista turen till Boston 19AUG därefter A330 som måste delas mellan BOS och MIA.

Det är avhandlat här flera gånger tidigare. Man flyttar en avgång från CPH till ARN och byter väl ut den mindre kärran till BOS mot en större?
Nyheten är att bytet av maskin till BOS har blivit tidigarelagt från slutet av Oktober till slutet av Augusti...
 

palmen

Moderator
Det som händer är följande (har diskuterats tidigare i någon tråd).

Private air planet kommer inte sas att nyttja längre, dvs den 737-700 som trafikerar Boston. De flighter som i dagsläget går CPH/OSL till Miami minskas från varje dag till 4 dagar i veckan, de 3 dagar som blir över nyttjas till Boston.
Från Stockholm tar man bort 1 dag till Los Angeles så det blir 6 dagar i veckan, den 7e dagen öppnar man för ARN-MIA vilket totalt ger 5 avgångar till Miami i veckan och 3 till Boston. När det kommer nya plan till SAS lär det nog öppnas upp mer frekvent tror jag.
 
Toppen