Senaste nytt

Ska jag satsa på Pandion?

Charlie D

Medlem
Flyger en del och brukar landa på ca 180,000-200,000 EB-baspoäng per år. Funderar på att styra över mer på SAS och mindre på Star Alliane partners. Vilka fördelar får jag som Pandion nu för tiden i jämförelse med Diamond? Är det värt det?
 

agehall

Medlem
Tyvärr, men 200k kommer du nog inte långt på om det är Pandion du siktar på.

Annars är de stora fördelarna med Pandion jmf med EBG/EBD ganska mjuka fördelar. De som har Pandion här har tidigare berättat en del om det i gamla trådar.
 

Andreas Q

Medlem
Rent generellt skulle jag nog hellre vara EBD och få flyga det *A som är bäst på sträckan än att hetsa för att maxa intjäningen hos SAS.
 

XXX

Medlem
Har haft Pandion i 5-6 år tror jag det är och det ger inte mycket mer än Diamond idag. Förr var det bättre med lite resor och evenemang. Funderar själv på om det inte är bättre värde att försöka få ihop Guld på dom 3 allianserna istället för att lägga 90% av resandet med SAS. Fast track, lounge, mer bagage, förbokade plats, etc. skulle ge mig mer tror jag än vad Pandion gör. 200' tror jag inte räcker. Du ska nu upp i 300'+ och det i ett par år i sträck för att komma ifråga. Har aldrig förstått vad kriterierna är.
 

Kricka

Medlem
@XXX Beroende på hur ditt resmönster ser ut så skulla jag nog strunta i SkyTeam
även om de har ett plus vad gäller deras SkyPriority. Själv satsade jag på Senator
hos LH, EBG hos SAS och numera även BAEC Gold.
 
Ja, det är väldigt befriande att vara minst guld i alla tre allianserna. Man kan boka det som passar till det pris man vill. Extra skojjigt att ha det om man gillar att testa olika bolag/flygplansmodeller, flygplatser och lounger.
 

NotRyan

Medlem
Det är troligen en kombo av antal resor, sträcka och spend. SAS är nog medvetet luddiga på den fronten, men 200k flugna miles räcker garanterat inte.
Ja, precis.. Pandion är ju ingen officiell nivå (nivån är Eurobonus Diamond med Pandion-status) utan en status som SAS (CEO) bjuder in till, och man vill nog förbehålla sig möjligheten att, utöver dom som uppfyller hemliga kriterier, även bjuda in andra som exempelvis gjort galna saker, (läs vår vän @SAS404) eller vissa andra kommersiellt viktiga personer...
 

Kiev

Medlem
Presis. Pandion er noe som kommer hvis man reiser altfor mye med SAS på fullpris over flere år. Tror bestemt ikke det er lønnsomt å jobbe for å oppnå denne statusen, siden de direkte fordelene utover Diamant er helt marginale. Og de fordelene som en gang eksisterte har blitt borte - ingen ting igjen utover Diamant etter min mening. Jeg har vært Pandion noen år, og har også gull i de to andre alliansene, men kommer ikke til å gråte blod hvis/når jeg blir dumpet ned til Diamant. Jeg vurderer faktisk det motsatte av trådstarter: mulig jeg flytter det meste over til Lufthansa, men skal vurdere om SAS kommer med noe fornuftig for oss "harde" bedriftskunder i EB3.0 først.
 

Ebg

Medlem
Frågade Diamond-mailen angående pandion fick detta svar:
Hej Fredrik

Tack för ditt mail angående Pandion-medlemsskap.

SAS Pandion är ett medlemsskap som erbjuds till SAS mest lojala och
frekventa kunder.
Medlemsskap i Pandion kan inte sökas, utan medlemmarna utses av SAS
ledning och begränsas till 2000.

SAS ledning bjuder under februari månad varje år in de 2000 mest
frekventa SAS resenärerna till ett Pandion-medlemsskap.
SAS Pandion är inte en del av SAS EuroBonus program och man kan endast
kvalificera sig genom frekvent resande med SAS.
Det är därför svårt att ge ett specifikt svar på er fråga om hur man
kvalificerar sig att bli Pandion medlem eftersom kriterierna kan variera
från år till år.
 
Toppen