Ska jag säga upp mitt Amex guldkort?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av MrDollar, 5 September 2016.

1. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    hej alla,
    Sitter idag med följande kort:
    SEB visa - kopplat till lönekontot,används aldrig
    SAS mastercard world card - används där Amex inte fungerar
    Amex guldkort - används aldrig
    Amex SAS EuroBonus premium- används till allt där Amex fungerar (ny kund sedan slutet på aug)

Har en resa bokad (Arn-lax-Arn i januari) som är betald med guldkortet (hade inte AE SAS premium när jag bokade)

Nu min fråga- kan jag avsluta mitt Amex guld eller blir jag av med försäkringen som det kortet ger med sig vid resa?
    Kommer även hyra bil i USA i 25 dygn och har ju guld status hos Hertz via Amex guld...
    Årsavgiften för Amex guld är betald i Maj.

Vad tycker panelen, ska jag behålla guldkortet tills jag kommer hem från USA eller kan jag säga upp det?

Trevlig afton gott folk

2. Zeke01

Zeke01 Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Behåll kortet djup intill nästa betalning!

3. Gus

Gus Medlem

Försvinner din guldstatus hos hertz om du säger upp ditt guld amex?

Gällande reseförsäkring så hade jag samma frågeställning som du. Jag ringde amex försäkringsbolag och de sa att så länge du har ett aktivt American express-kort så gäller försäkringen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!