Ska Etihad och Emirates öppna linjer till Arlanda?

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Singapore, 26 Juni 2012.

  1. Singapore

    Singapore Medlem

    Ort:
    ESMQ / KLR
    Land:
    Sverige Sverige
    Har hört lite lösa rykten om att Ethiad och Emirates vill öppna linjer till Arlanda från Abu Dhabi respektive Dubai. Någon som vet om det är något på gång? Den andra diskussionen blir, vilken av deras flygplanstyp tror du de kommer att använda sig utav och i så fall varför?
     
  2. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Om dom skulle starta "operations" misstänker jag starkt att vi inte lär få några plan som har kabiner med F pga att den svenska marknaden antagligen inte anses ha potential för att attrahera pax till F-cabinen:( Själv är jag väldigt sugen på att testa Etihad F men då lär det nog bli LHR-Abu Dhabi.
     
  3. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppet är ju det sista som överger en....

    IMG00143-20120408-1608.jpg
     
    Gus, Maggan och henrik l gillar detta.
  4. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det skulle ju iofs inte skada med en linje direkt ner till UAE, men jag är tveksam till att det kommer att bli av.
     
  5. Carl

    Carl Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Apropå nya destinationer från ARN, hur blev det med SQ till SIN?
     
  6. Singapore

    Singapore Medlem

    Ort:
    ESMQ / KLR
    Land:
    Sverige Sverige
  7. deltamartin

    deltamartin Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Emirates kommer till Arlanda någon gång, det är bara en fråga om när. Se bara på deras expansion de senaste åren, norra Skandinavien är mer eller mindre det enda området i Europa som de ännu inte flyger till.
    Sedan ryktades det ju för ett tag sedan att Ethiad skulle öppna en linje till Arlanda, men det blev aldrig officiellt så vi får nog se hur det blir med det.
    Om något av bolagen skulle öppna en linje hit så är det nog A330-200 som gäller till en början, förhoppningsvis gör de som EK gjorde i CPH att de ökar kapaciteten efter hand.
     
  8. Homer

    Homer Medlem

    Ethiad köpte väl in sig i Air Berlin för att de skulle fungera som feeder.
     
  9. Om Etihad har plan att bli medlem av oneworld, är Helsingfors mer logisk än Stockholm.
    Men som Homer skrev, tror jag också att Etihad inte kommer till Stockholm i snar framtid då de har Air Berlin som feeder.
     
  10. kristofergustafsson

    kristofergustafsson Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Men de tycker ändå det är värt att göra reklam för den här :D
    http://www.businessclass.se/ovriga-flygbolag/4895-emirates-f-reklam.html
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×