Ska det vara så stor skillnad i bränsletillägg på biljetten mellan USA->Europa och Europa->USA?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Dr. Miles, 11 Juli 2015.

1. Jag noterade en sak när jag kollade TAP Portugals (TP) biljett från New York till Stockholm.
    När jag hittade deras kampanjpris (ca 12.700 SEK exkl. skatter) i ExpertFlyer, räknade jag att det skulle hamna runt 16.500 SEK inkl. skatter då summa av skatter & bränsletillägg för flygningar över Nordatlanten brukar att ligga 3.500-4.000 SEK.
    Men ack jag hade fel.

Endast bränsletillägget på biljetten New York - Stockholm T/R kostar ca 7.260 SEK, flygskatter tillkommer ovanpå denna summa. :eek::mad:

New York - Stockholm T/R:
    Screenshot20150711_01.png

Stockholm - New York T/R:
    Screenshot20150711_02.png

Det här är helt absurd. Ska de ta bränsletillägg, bör det vara samma summa på samma linje i samma kabinklass.

2. Hade samma problem med bonusresa med Lufthansa. Jag bokade SEN Companion Award mao 2 personer i First ARN-ZRH-FRA-BOS. Betalade ca 4 000kr för båda.

@sembl bokade mig BOS-FRA-ARN en väg i Business och den kostade 4 000kr i avgifter. Försökte be SAS EuroBonus kolla på detta, men så kom det från systemen..

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amerikanare väger mer i genomsnitt och kostar därför mera bränsle? ;)

Skämt åsido - visar ytterligare bara på att detta med bräsnleavgifter är ett j*a skämt och elände. Och som man kan notera slutar priserna på ungefär samma sak... Lite nördigt kan man vidare konstatera att bokningssystemen uppenbarligen spottar ur sig alla avgifter i olika ordning beroende på resväg.

Alf och johhenrik gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!