Senaste nytt

Ska bränna 268000 Avios poäng, behöver ideer. Hjälp!

Carlos

Medlem
Om du hittar platser håller nog med de flesta med om att en tur till Hong Kong eller Japan i 1:a klass vore en höjdare
men du har lite för få Avioser för att åka t/r, går att köpa till det som fattas i samband med bokning med Cathay
(men inte med JAL tror jag)

Cathay Hong Kong -JFK
15h 45m
140000 Avios + 509.00 SEK


JAL Tokyo -JFK
12h 55m
140000 Avios + 1,034.00 SEK


(Ofta lägre avgifter att boka 2 enkelbiljetter än en t/r/)
Tack! Och detta hittar du alltså innanför BAECs bokningstjänst? Undrar vad jag gör för fel för att få så höga avgifter som jag får.
 

nissefalk

Medlem
Den här tokflygningen gick att boka igår, bara business dock, och som sagt datumen liknar mest en milage run eller om du skulle boka en milage burn....

7 Feb JFK-DOH Qatar Airways 105k Avios 3,548 SEK avgifter
8 Feb DOH-HEL Qatar Airways 37,5k Avios 838 SEK Avgifter
9 Feb HEL-JFK Finnair 75k Avios 1,793 SEK Avgifter

Tokigt exempel indeed, leta annars efter Qatar Airways flyg från JFK-DOH med QR701/702 för att testa deras nya Q-suites som de enligt vad jag läst mig till , skall börja flyga till New York den 16e December, och rapportera här om din upplevelse,

Om du behöver lite fler Avios för att få till en kul routing i First så be din far att skaffa ett Chase British Airways Visa som ger ytterligare 50k Avios efter 3,000 USD spend första 3 månaderna,

Lycka till med ditt letande, hoppas du hittar en kul flygning för poängen och att vi får se en reserapport från dig snart.
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
Har Finnair (AY) börjat att flyga mellan Helsingfors och Doha? Om ja, det är en nyhet för mig.

Nope det har dom inte börjat med , skall vara Qatar Airways på den sträckan ändrat ovan, notera också att på denna sträcka skall man hålla koll på vilken flygplanstyp som Qatar använder då de på en del avgångar DOH-HEL flyger med en A320,
 
Toppen