Ska åka ARN-ZRH-HKG - kan man boka tidigare avgång med uppehåll i ZRH?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av perhall, 17 Oktober 2015.

1. perhall

perhall Medlem

Ska åka till HKG och konstaterar att det bara är 40 min transfer i ZRH.
    Flyget innan med SAS ger 3 t transfer men kostar +3000 enkel väg.
    Nu frågan: Kan man boka andra kombinationer på något sätt, t ex ta 9.45-flighten eller nån som går vid lunch och sen åka vidare på kvällen? Swiss.com ger ingen sån möjlighet...
    Per

2. Swissbob

Swissbob Medlem

Beror helt på om din bokning är ombokningsbar eller inte. Ring swiss callcenter och kolla annars.

Nemo gillar detta.
  3. HON-II

HON-II Medlem

Den förbindelsen brukar fungera. 40 min räcker, ingen security check, om Du kommer från ett Schengen-land, dvs ARN.

4. Morgan

Morgan Medlem

Kolla google.com/flights och hipmunk.com och se vilka kombinationer som är möjliga.

Sen kanske det är läge för resebyråbokning (orbitz.com eller Expedia.se) eller ännu hellre ringa Swiss och boka!

5. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan boka på Lufthansas hemsida. Då får du upp tidigare anslutningar.

Morgan gillar detta.
  6. perhall

perhall Medlem

Tack för tips! Kan alltså tänka mig att flyga 9.45, och sen hänga i loungen och på flygplatsen 11 timmar, innan vidare avfärd...

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gör du detta för att minimera risken för minskad anslutning eller för att du ser fram emot typ 11 timmar i en lounge?

På de timmarna hinner du lätt in till stan och tillbaka - gör det. SÅ fantastisk är inte loungen.

8. anjak

anjak Medlem

11 timmar i loungen är 8 för många, åk in till stan och ät lunch istället.

9. perhall

perhall Medlem

För att det alltid är en massa springa omkring, möten och annat. Jag gillar verkligen att ha en dag i en lounge. Inget som stör, man gör vad man vill, jobbar soft men får mycket gjort. Kollar på plan, tar en drink... ingen annan som tänker som jag?

Missa anslutningen är jag inte rädd för..
    Per

10. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut - tar gärna en extra timme eller två i loungen. Men det finns gränser. Tillbringade 8 timmar i BKK för ett tag sedan och det var mer än uthärdligt men så hann jag pröva tre lounger från olika bolaf. I Zurich är det bara Swiss-lounger. Förvisso kan du hinna med den i huvudterminalen, D-loungen och slutligen den ute vid E-gaterna. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!