SK995/996 Köpenhamn-Peking-Köpenhamn Fullbokat?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Axelzon, 11 September 2011.

  1. Axelzon

    Axelzon Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Satt och sökte resa ut till Asien via PEK med SK. Men den routen är full bokad i hela september, och det ser inte mycket bättre ut i Oktober. Vad an denna ökning av passagerare på routen (även om det alltid varit mycket).

    Kan det bli så att SK sätter in fler maskiner på sträckan? Åter introducerar en saknad ARN-PEK-ARN?

    Det är ju ett halvår kvar till CPH-PVG-CPH startar....

    /Axelzon
     
  2. David

    David Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Satt redan i juni och skulle boka en återresa PEK-CPH-GOT och det var flera dagar runt den 26:e november som redan då var fullbokade så jag får åka den 28:e istället. Galet.
     
  3. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Jag håller med, SAS flyg från Peking verkar ofta fullbokat. Detta trots all konkurrens som finns till Kina.
     
  4. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  5. Mikael

    Mikael Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad trevligt det vore om SAS kunde starta upp ARN-PEK igen, saknar dem på denna sträcka.
     
  6. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Jag visste inte att de flugit till Asien från Stockholm (förutom Bangkok). När flög de den? Vet du om de haft fler Asien-linjer från Stockholm (de senaste 20 åren)?
     
    1 person likes this.
  7. Mikael

    Mikael Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    ARN-PEK flögs (om jag inte minns helt fel) 2008-2009. Den drogs in tillsammans med ett par andra interkontinentala SAS-linjer pga finanskrisen. Då sade de att den skulle komma igång igen, men det gjorde den aldrig. Jag har läst nånstans att det var samma plan som flög ARN-PEK och ARN-BKK, och att PEK gick bra men inte BKK och därför funkade det inte :-(

    Känner inte till andra Asien-linjer från ARN.
     
  8. Jag åkte med Peking-Stockholm/ARN med SAS (SK994) i 2007.
    Det var min sista Oslo-Peking mistake fare biljetten. :cool:

    Jag åkte första sträckan Oslo/Torp-Köpenhamn i juli 2006, på så sätt förlängde jag biljettens gilltighetstid nästan ett år till.
    Sedan SAS ställt in Peking-Köpenhamn flighten som jag var bokad, så blev jag ombokad Peking-Stockholm-Köpenhamn-Oslo.

    Jag använde inte Stockholm-Köpenhamn-Oslo delen senare för jag inte hade någon behov. ;)
     
  9. HansO

    HansO Medlem

    Ort:
    Vaxholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Att ARN-BKK inte gick bra är nog en skröna ? Vad jag hörde så var den ofta fullbokad och man fick flytta över pax till Thai kärran.
    De gånger jag flög sträckan var det alltid fullbokat. Det handlar nog om SAS vilja var man skall flyga ifrån. Det borde finnas underlag eftersom Thai sedan den tiden ökat med Oslo samt flyger direkt Puket i vinter från CPH
     
  10. Mikael

    Mikael Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Kan nog stämma. I SAS frånvaro har Air China ökat på ordentligt ARN-PEK och när jag har åkt den har den varit proppfull, så nog finns det passagerarunderlag.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×