Senaste nytt

SK945 försenad och SK946 inställd - vilken ersättning bör vi kräva?

Agö

Medlem
Nu är jag inte riktigt vän av att direkt smutskasta företag publikt utan tar det helst direkt med bolaget. Ring SAS och fråga hur du ska göra och säg att du inte vill vätna 1-2 månader på svar via vanliga feedback formuläret, om de inte kan göra något så kanske facebook/twitter är en bra kanal.
Där är vi olika. Jag tycker inte att man ska behöva vänta 1-2 månader på svar för denna typ av behandling (och det ligger i farans riktning - du vet ju själv hur supporten är att ha med att göra). Det är ju inte bara förseningarna, det är allt runt omkring också. TS reser alltså med en sexårig son och blir behandlad på det här sättet. Man häpnar.
 

011430121

Medlem
@apaulsson har du EBG eller högre ta det via de speciella mail adresserna de brukar svara snabbt, om inte lär du nog få vänta någon eller några månader.
Håll oss underrättad!
 

palmen

Moderator
Där är vi olika. Jag tycker inte att man ska behöva vänta 1-2 månader på svar för denna typ av behandling (och det ligger i farans riktning - du vet ju själv hur supporten är att ha med att göra). Det är ju inte bara förseningarna, det är allt runt omkring också. TS reser alltså med en sexårig son och blir behandlad på det här sättet. Man häpnar.
De ska definitivt inte behöva vänta i 1-2 månader, därav mitt förslag att kontakta SAS via telefon först. Om man ändå hänvisas till formuläret och de inte svarar inom 1-2 veckor (vilket jag kan tycka är "ok") så skulle jag ta det via social media. Jag tror ju inte att han får svar direkt fort men skulle åtminstone ge dom chansen att göra rätt för sig först.
 

Agö

Medlem
De ska definitivt inte behöva vänta i 1-2 månader, därav mitt förslag att kontakta SAS via telefon först. Om man ändå hänvisas till formuläret och de inte svarar inom 1-2 veckor (vilket jag kan tycka är "ok") så skulle jag ta det via social media. Jag tror ju inte att han får svar direkt fort men skulle åtminstone ge dom chansen att göra rätt för sig först.
Ja, vi är alla olika. Jag tycker inte att det handlar om någon smutskastning mot företaget. Tyvärr har de flesta företag en fullständigt bedrövlig kundservice varför man tvingas hantera det på detta sätt. Då blir det fart på bolaget i nio fall av tio. Jag är nog för luttrad i denna typ av frågor för att ha tålamod med den process du förespråkar.
 

Molle

Medlem
Inte alls lika hemskt historia men när jag blev 5 timmar sen till LA pga att SAS-planet till ORD var 5 timmar sent fick jag välja mellan 600€ eller 12 000 SEK i SAS-vouchers. Ringde in mitt klagomål till EBG-supporten och fick svar direkt. Voucherna kom veckan efter.

Det blir till att välja mellan 3 600 € cash eller 72 000 SEK innestående hos SAS med den logiken. Men du borde ju få för hotellet också! Norwegianfasoner det här.
 

Agö

Medlem
Inte alls lika hemskt historia men när jag blev 5 timmar sen till LA pga att SAS-planet till ORD var 5 timmar sent fick jag välja mellan 600€ eller 12 000 SEK i SAS-vouchers. Ringde in mitt klagomål till EBG-supporten och fick svar direkt. Voucherna kom veckan efter.

Det blir till att välja mellan 3 600 € cash eller 72 000 SEK innestående hos SAS med den logiken. Men du borde ju få för hotellet också! Norwegianfasoner det här.
Hmm. Har inte SAS tagit bort dubbelersättning i vouchers nyligen. Tyckte att jag läste det i något tråd här nyligen.
 

palmen

Moderator
Hmm. Har inte SAS tagit bort dubbelersättning i vouchers nyligen. Tyckte att jag läste det i något tråd här nyligen.
Det har jag också läst i någon tråd, vet dock inte om det stämmer.

Ja, vi är alla olika. Jag tycker inte att det handlar om någon smutskastning mot företaget. Tyvärr har de flesta företag en fullständigt bedrövlig kundservice varför man tvingas hantera det på detta sätt. Då blir det fart på bolaget i nio fall av tio. Jag är nog för luttrad i denna typ av frågor för att ha tålamod med den process du förespråkar.

Ja vi ser nog lite olika på det hela, men jag använder "aldrig" sociala medier som första kontakt för att reda ut saker med olika företag (har som tur är aldrig behövt gå den vägen)
 
Sålænge man holder det faktuelt er det (IMO) ikke "smutskastning" men nærmere feedback. SAS er vel netop repræsenteret på de sociale medier for at kunne interagere med kunderne gennem flere kanaler?
 
Det här med 1-2månaders väntan på svar känns lite överdrivet. När jag i vintras begärde tog det 4veckor från dagen jag skickade in tills att pengarna satt på kontot. Första svaret från SAS sida kom 9dagar efter att jag skickade in mailet. Visst svarstiden kunde vara snabbare men den är inte jättedålig. SAS ska dock ha beröm för att de skötte allt snabbt utan att krångla (i alla fall i mitt fall). Värt att notera är att jag är kastlös hos SAS så tiden hade säkert varit snabbare om jag hade haft status.
 

Agö

Medlem
Det här med 1-2månaders väntan på svar känns lite överdrivet. När jag i vintras begärde tog det 4veckor från dagen jag skickade in tills att pengarna satt på kontot. Första svaret från SAS sida kom 9dagar efter att jag skickade in mailet. Visst svarstiden kunde vara snabbare men den är inte jättedålig. SAS ska dock ha beröm för att de skötte allt snabbt utan att krångla (i alla fall i mitt fall). Värt att notera är att jag är kastlös hos SAS så tiden hade säkert varit snabbare om jag hade haft status.
Absolut och det kan säkert gå än snabbare även som kastlös, det hänger väl på hur många andra ärenden de har att hantera, bemanning m m och går säkerligen i vågor (SAS har haft det rätt struligt på långlinjerna under senare delen av våren). Det här forumet är dock fullt av reflektioner kring just tidsutdräkten i kompensationsärenden. Nio dagar att få svar, jag tycker att det är för dåligt.
 
Toppen