SK925 150403

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Unicornone, 3 April 2015.

  1. Unicornone

    Unicornone Medlem

    Ort:
    Vikbolandet
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla glada BC-vänner, sitter i loungen på Kastrup h
    Lite lätt influerad av dryckesutbudet... Påverkar mitt kom-ihåg lite... 925 skulle lämnat 1225, nytt besked 1825, vad gäller? Hur ska jag agera? Flyger tyvärr go men behöver bara 7700 points till förnyelse av Diamond...
     
  2. AndersSt

    AndersSt Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  3. Unicornone

    Unicornone Medlem

    Ort:
    Vikbolandet
    Land:
    Sverige Sverige
    Får ta tag i det så fort jag kommer hem, avgången blev 7 timmar sen, ankomst likaså. De flög in en kärra från Oslo, antar att det var den som är på tur för ett besök i Zürich, varenda trycksak var ny ombord så den var nog tömd innan. Fågeln som gick sönder var en 340 vid namn Godfred.
     
  4. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om det var Godfred (LN-RKF) som ställdes verkar den vara fixad och skall flyga till Peking ikväll. Igengäld är Gudrod (LN-RKG) krasslig nu och SK945/946 är därför på backen idag söndag. LN-RKM skall anlända Arlanda något försenad men verkar inte vara planerad för trafik idag - så med stor sannolikhet skall den ner till Zurich för omvårdnad :)

    EDIT: Vid lite närmare kontroll var det LN-RKG som blev krasslig haromdagen och har ännu inte varit upp i luften sedan 1 april då den landade i Köpenhamn. Antar att det blev lite planbyten i torsdags...
     
    Last edited: 5 April 2015
  5. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är säkert mycket rokader i andra bolag också men känns som det är väldigt mycket trasigt, flytt av kärror och pusslande hos SAS?
     
  6. mha321

    mha321 Medlem

    Delvis är det nog helt enkelt att det blir mycket tydligare på SAS som har en liten flotta som därmed utnyttjas hårdare. Har du 100 flygplan så kan du ja 2% av dem utanför produktion och då få en reserv på vardera på två baser tex (rullande schema förstås), eller ute ur prod för service.

    Om sas försöker ta 2%,eller till och med 5% ur produktion som reserv så får de börja såga isär flygplanen, och det blir nog inget bra resultat :)
     
    Tonton och Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×