Senaste nytt

SK903 via Köpenhamn 31/5-2014

KalleSus

Medlem
SK6903, som 903 heter efter planbyte i Köpenhamn, kom iväg 15.45 från Kastrup och beräknas landa i Newark 17.11 lokal tid. Allt enligt SAS egen hemsida.
Ordinarie flight från Köpenhamn, SK 909, kom iväg 14.41 och landar 16.14. Det är alltså den som är cirka 1 timme och 15 minuter sen - och förövrigt beflygs med LN-RKP.
Det är antagligen därför SAS skickar SMS, eftersom det innebär, för PLUS-resenärer, en sämre komfort än med ordinarie 330/340.
 

Ricci

Medlem
Det SMS jag fick var "privat" (mycket flygprat i min familj....) och jag tror inte annars att SAS skickar ut SMS om de skall flyga LAN-maskinen.
 

Alx

Medlem
ÄNTLIGEN är vi så framme på Manhattan efter en milt uttryckt extremt amatörmässigt skött försening.

Felet visade sig vara en dörr som inte fungerade som den skulle. Vi var tillräckligt få bokade för att kunna flyga med kärran. Men eftersom SAS tekniska underhåll för 330/340 ligger i CPH så ville de dock få ner kärran dit. Med andra ord hade vi visst kunnat flyga över Atlanten. MEN SAS hade då varit tvugna att reparera dörren på Newark om det var fler passagerare som skulle med hem.

Dagen har kantats av bristfällig information, obefintlig framförhållning, kaos på marken och noll koll rakt av. Ingen visste någonting och det ena felet efter det andra uppstod. Det som fick hela flygningen att till sist bli 4h 20 min sen var att SAS system havererade redan på Arlanda (förvånad någon?) så passagerare som inte hann checkas in innan haveriet fick kliva ombord utan seating och utan riktiga boardingkort. "Bara sätt er på en ledig stol". Orsaken till att systemet havererade var att allt hängde sig när SAS "reroutade" SK903 till ARN-CPH och skapade SK6903 från CPH-EWR.

Även en dåre hade ju kunnat räkna ut att USA ALDRIG skulle acceptera ett flygplan med passagerare seatade hur som helst och utan passagerarinformation komma flygandes över Atlanten. Men tydligen inte SAS själva. Över 2 timmar väntade vi på att SAS skulle behagas inse att de behövde göra om incheckningen från början. Efter det tog det ytterligare över 1 timme innan det var klart.

Ingen fick lämna gateområdet och det tog SAS otaliga påtryckningar och över 2 timmar att få fram några flaskor vatten!!! Så kan man inte behandla passagerare som varit på resande fot och utan tillgång till vatten i över 3.5 timmar.

Inte en enda uppdatering om tider kom förrän vi var i luften. På Arlanda visste hälften av passagerarna inte ens om att vi skulle resa via CPH förrän de hade klivit ombord!

Jag förstår mycket väl den irritation/frustration en del kände och lät gå ut över både den ene och den andre. Men själv valde jag att njuta av servicen ombord och kommer istället att fokusera irritationen över den usla markservicen mot SAS Customer Care genom att begära ut EC-261/2004 ersättningen.

Avslutningsvis vill jag dock säga något positivt om dagen: FLYGVÄRDINNORNA i C kabinen! Vilka killar och tjejer!! De har fått kämpa i ordentlig motvind men hela tiden behållt lugnet och gjorde ALLT för att försöka få oss att trivas ombord när vi väl kom iväg.

Framför allt två flygvärdinnor kommer SAS att få positiv feedback om. Vilka härliga damer!! :)
 
Toppen