Senaste nytt

SK903 via Köpenhamn 31/5-2014

agehall

Medlem
Nånting som krävs för ETOPS-certifieringen har fallerat låter det som...

Det låter rimligt. Om det faktiskt var något som var trasigt så skulle de knappast flyga passagerare med planet öht.


Lär ju inte behövas. Om EU261/2004 blir applicerbar (dvs de blir tillräckligt sena till destinationen) så är case:t så pass enkelt att det knappast behövs någon hjälp.

Det jag dock funderar på är om det hela även räknas som rerouting... Verkar ju som att ni fick flyga ARN-CPH-EWR men allt under SK903-flagga...
 

mry

Medlem
Det jag dock funderar på är om det hela även räknas som rerouting... Verkar ju som att ni fick flyga ARN-CPH-EWR men allt under SK903-flagga...

Man borde ju iaf få mer Eurobonus poäng för att flyga en till sträcka ;)

Jag får intrycket att det har något att göra med SK909 från CPH till EWR för det flyget är försenat står det och enligt sas hemsida ska de flyga 15:20 från CPH till EWR med SK903.
 
Last edited:

KalleSus

Medlem
Verkar vara LN-RKO som mår dåligt. Enligt Wideroe.no ska SK6903 lämna Köpenhamn c:a 15.30 - och det blir LN-RKN. LN-RKP tog ordinarie SK909, dock ett par timmar försenad.
 

KeXx

Medlem
SK909 kom upp som försenat ganska tidigt imorse i systemet, och första "nya" avgångstid var satt till 14:20 från gate C40.
Till saken hör ju att SK925 var blockad på samma gate med ordinarie avgångstid så det var ganska logiskt att något inte var som det skulle. Då jag inte hade SK909 på min lista så brydde jag inte mig så mycket om att forska i anledningen till varför den var sen men har för mig att det stod Technical i datorn...

Trist när SAS dribblar med sina USA-avgångar hela tiden, ganska mycket strul denna veckan. Dessutom försöker man bara släcka bränder genom att byta plan och ställa in andra avgångar istället. SK909 var sen pga Technical i onsdags också och det löste man genom att försena den och till sist helt enkelt ta SK943-kärran istället och skjuta problemet framför sig istället.
Nu kom iofs båda maskinerna iväg, men försenade.
 

KalleSus

Medlem
Frågan är om de har något alternativ. Det vimlar ju inte av reservmaskiner direkt, även om LN-RKP är ett bra tillskott, speciellt så här till helgen när den normalt inte är tursatt.
Skälet till att 909 blev sen, var väl just strulet med LN-RKO. Man fick helt enkelt vänta in LN-RKP som kom in 12.35 som 902.
 

mry

Medlem
Hittar inte flighten ännu med flightradar24, dessutom står det inte på sas.se att den lyft...
 
Toppen