Sk903 varför kom de iväg 18.37?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bridgeman, 14 Juni 2014.

  1. Bridgeman

    Bridgeman Medlem

    Ort:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som vet varför SK903 från ARN lyfte först 18:37 istället för 10:25?:confused:
    Varit en heldel förseningar och ändringar med den flighten. För någon vecka sedan fick de gå först ner till CPH för att sedan styra mot EWR. Med resultat ett antal timmars försening.
     
  2. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    SK909 var ca. 3 timmar sen ut från CPH. Anledningen är kanske SAS alldeles för snäva sommarprogram?
     
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SK903 var trasig: DELAY AIRCRAFT DEFECTS enligt information hos Amadeus.

    Hon (LN-RKO) kom visserligen sent in till Arlanda som SK904 i morse men det beror troligen på begränsningar på EWR igår. Så något upptäcktes idag på Arlanda.

    SAS utnyttjar sina kärror maximalt under sommaren, så minsta störning får kedjeeffekter. Precis som hos Norwegian.
     
    2 personer gillar detta.
  4. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS verkar ha återkommande problem med LN-RKO. Bristande underhåll pga maximalt utnyttjande av flottan? Det var samma kärra som krånglade för oss den 31/5 (när vi tvingades resa via CPH). Den gången var det initialt en dörr som inte fungerade som den skulle.
     
  5. FlyingFire

    FlyingFire Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska flyga SK903 nu på torsdag (19/7) hur kan man ta reda på vilken kärra som flyger sträckan då?
     
  6. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Exakt vilken maskin det kommer att bli vet man inte nog förrän man går ombord
    Det har hänt att man skiftar på ARN och byter mellan SK 903 och SK 945 strax före avgång.
    SAS har givetvis redan nu en planering på vilken maskin som kommer att göra flygningen, men hur Du skall få uppgift på det har jag ingen aning om.
     
  7. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det vanligaste är att man slingar kärrorna så att SK904 -> SK945 -> SK946 -> SK903, men det beror helt på läget avseende förseningar etc. I och med att SK907/SK908 kom till för något år sedan ändrade sig en del.

    Du kan följa en viss individs flygande de senaste två veckorna på fr24.com

    I natt vände uppenbarligen SK903 i New York och blev till SK904 (vilket är ovanligt om man skall tro statistiken) och kommer landa cirka 12:00 och vänder tillbaka som SK903 (som beräknas avgå 14:00). Troligen för att hålla förseningarna på just den sträckan. Färre anslutningar i New York jämfört med Chicago?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×