SK903 ställdes in 9 september orsak?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av JPMorgan, 18 September 2015.

  1. JPMorgan

    JPMorgan Medlem

    Ort:
    Sigtuna
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet varför och om det finns skäl att kräva ersättning? Fick åka KLM och blev flera timmar sen.
     
  2. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    SAS själva säger teknik, men det är ju en otroligt vag förklaring... Och maskinen var som tur va frisk nästa dag då den beflög premiären till Hong Kong :)
     
  3. Nemo

    Nemo Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer detta?
    "mindre än sju dagar före den tidtabellsenliga avgångstiden underrättas om att flygningen är inställd, och erbjuds ombokning så att de kan avresa högst en timme före den tidtabellsenliga avgångstiden och nå sin slutliga bestämmelseort senast två timmar efter den tidtabellsenliga ankomsttiden."
    Om inte, dvs du kom fram >2h sen så ska du ha ersättning enligt
    EUR-Lex - 32004R0261 - SV
    Skicka in kravblankett http://www.konsumenteuropa.se/globalassets/reklamationsblanketterna/eu_complaint_form_sv.pdf till SAS.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×