Senaste nytt

SK2003 Luleå - Arlanda 28/12 2014 inställd

A

Aurora

Guest
Tidigare hade man tekniker på de olika SAS-destinationerna utifall att....
I de allmänna åtstramningarna så har dessa rationaliserats bort och då får man gå på plan B, dvs flyga upp tekniker alt flygplan när det blir problem

och ping @Thornado

SAS har teknikere på olika SAS-destinationer. De har for eksempel teknikere i Tromsø. Nøyaktig hvordan det er i Sverige er jeg mer usikker på. Problemet er at en tekniker ikke alltid er en tekniker for ALT. Du kan være en generell tekniker, eller spesialist på elektronikk-tekniker, strukturell tekniker, motor-tekniker.... Noen ting kan fikses av en "generell" tekniker, mens andra ting må ha en spesialist som må flys inn. Man kan aldri planlegge (apropo trådens tidligere kommentarer) hvilken teknisk fel man får, och man kan således aldri ha 100% backup på ALLA ute-stationer. Men der er inte 0% backup heller - det er teknikere på mange ute-stasjoner :)

Det samme gjelder deler av flygplanet som må byttes ut. Med dagens prispress går det inte an å ha dele-lager på alla ute-stationer. Ting som må byttes ut; landingshjul eller komponenter - kan inte ligge på ute-stationer och "venta" på tekniske fel. Da måsta man flyga inn delene. Det är inte tilfällig at man kan se Norwegianfly med hvit nese eller Thompson-fly med SAS-blå winglet innimellom, selskaperna kjøper deler från hverandra hvis man får teknisk fel på et flygplats man inte har deler på (men noen andre har) - och hjelper hverandra.
 

Thornado

Medlem
Fick svar från SAS Customer Care idag.
De betalar utan krångel ut 250 EUR + ersättning för min taxiresa hem från Arlanda.

SAS Customer Care skrev:
Hej Thornado,

Tack för ditt mail.
Jag vill inleda mitt mail till dig med en ursäkt för den förseningar ni drabbats av under er resa med oss.
Vi har full förståelse för att detta skapat stor olägenhet för er vid er resa och jag är uppriktigt ledsen för det.

Jag har idag genomfört en SAS utbetalning till dig på 250EUR + 480SEK.
Pengarna torde finnas på ditt konto inom några bankdagar.

Önskar dig en riktigt trevlig dag!
Med vänlig hälsning

NN
Handläggare
SAS Customer Care
Stockholm - Sweden
 

andreas

Medlem
Fick svar från SAS Customer Care idag.
De betalar utan krångel ut 250 EUR + ersättning för min taxiresa hem från Arlanda.

@Thornado Gjorde ett anspråk för förseningen till SK2003 men blev ombokad till SAS019 med ankomsttid 1:46 timme senare (50% av EUR250).

SAS Customer care skrev:
Hei Andreas,

Takk for din henvendelse.

Jeg ber om unnskyldning for uregelmessighetene du opplevde på reisen fra Luleå.

I forbindelsen med denne forsinkelsen kan vi tilby deg en kompensasjon på EUR 125 i kontanter.

Vennligst opplys ditt bankkontonummer os clearingnummer så skal jeg overføre pengene til din konto.


Ha en fortsatt god dag!

Skickade in mitt anspråk den 10/2 och svaret var mig tillhanda 14/2! Imponerande! :)
 
Toppen