SK162 11 januari försenad, väder?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av SAS404, 12 Januari 2015.

  1. SAS404

    SAS404 Medlem

    En bekant missade sin anslutning på Arlanda och blev 3 timmar & 40 minuter sen till slutdestinationen. Tänkte kolla om det finns ett case eller om det var utom deras kontroll dvs väder.

    Andra plan runt samma tid verkar ha startat på mer rimliga tider.
    Skärmavbild 2015-01-12 kl. 04.05.07.png

    50 min sen in till Landvetter. Verkade överlag inte vara någon bra dag för REX, försenad på samtliga destinationer under söndagen.
    Skärmavbild 2015-01-12 kl. 04.09.41.png
     
    Last edited: 12 Januari 2015
  2. Det var väl Egon i helgen som ställde till det?
    Har flera bekanta som fick gå ner på ARN ist för GOT i helgen
     
    SAS404 gillar detta.
  3. Aurora

    Aurora Medlem

    Flybilletter til Norge og resten av verden - fly med Widerøe står SK162 som forsinket:
    Årsak: AS
    Kategori: Flyplass- og andre utøvende myndigheter
    Beskrivelse:

    Pålagt sikkerhetskontroll. Kontroll av fly, passasjerer, bagasje, frakt og post. Omfatter også bombetrussel

    • Kø ved sikkerhetskontroll
    • Manglende bemanning ved sikkerhetskontroll
    • Mangel på utstyr/lokale for gjennomføring av sikkerhetskontroll
    • Sen eller manglende passasjer(er) i gate. Forårsaket av passasjeren selv (ICAO Annex 17)
    • Kontroll av store mengder bagasje (ICAO Annex 17)
     
    SAS404 gillar detta.
  4. SAS404

    SAS404 Medlem

    Intressant, tack för info!
     
  5. SAS404

    SAS404 Medlem

    "Hej xxx, Tack för ditt mejl.
    Det var mycket tråkigt att läsa dina rader och jag förstår att inte SAS levt upp till förväntningarna på din resa. Vill på SAS vägnar be om ursäkt för det inträffade, vi förstår att det ställt till olägenheter för er.

    Vid förseningar och inställda flyg att vi är ansvariga för att erbjuda ombokning till slutlig ort vid tidigast möjliga tillfälle, där plats finns i motsvarande bokningsklass eller vid ett senare tillfälle som passar beroende på platstillgång. Alternativt på kundens begäran avboka resan och söka återbetalning av biljett.

    Vi erbjuder även ersättning för extra utlägg under tiden man är försenad fram till dess slutdestinationen i biljetten är nådd. Sådana kostnader kan i detta fall vara för mat, dryck, transport till och från flygplatsen samt logi. Ifall ni haft sådana kostnader är ni välkommen att presentera dessa för mig, gärna med kvitton om så finns. Bifoga också ert kontonummer med clearing.

    Har kontrollerat er bokning närmare och i vissa fall kan man ha rätt till kompensation för försening enligt EU direktiv, dock inte i detta fall då förseningen orsakades av väderförhållanden. Omständigheterna i samband med denna händelse var alltså sådana , som SAS med alla till buds stående medel varken kunnat förutse eller avvärja. För förseningen som sådan rekommenderar vi att ni kontaktar ert försäkringsbolag och ifall ni haft extra utgifter som mat, dryck, telefonsamtal etc. är ni välkommen att återkomma med detta.

    Ber igen en gång om ursäkt för alla olägenheter.
    Önskar er en god fortsättning på året!
    Med vänlig hälsning"

    Känner inte riktigt att jag kan ge mig, trots dåligt väder dagarna i fråga. Är det rimligt att ett flyg som dras med en försening sen morgonen ska vara anledning. Nja får nog fortsätta maila här :D
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×