SK020 omledd till Skellefteå

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av OliT, 12 December 2013.

  1. OliT

    OliT Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    För dåliga bromsvärden i Luleå och kraftiga sidvindar. En go-around gjordes medan markfolket försökte få upp värdena, men man lyckades inte trots snöröjning och urea. Samma piloter hade tydligen gjort en tuff landning i Östersund tidigare under dagen och var sena till Arlanda på grund av det.
    Landning med hög fart i Skellefteå (kraftig vind här också).

    Nu väntar vi på vidare transport till Luleå. Lite trist i och med att jag ska med SK001 i morgon bitti (weekend i Milano med tjejen). Någon som vet vad som gäller med EU-regler i det här fallet? Extraordinära omständigheter?

    Får hoppas att det inte var den här kärran som skulle gå som SK001 (vilket i och för sig är troligt då det är en 736).
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Taskigt väder råder inte flygbolagen för, så ersättning enl EU261/2004 utgår normalt sett inte.
     
  3. OliT

    OliT Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag misstänkte det. Detta kan ju inte SAS klandras för :)
     
  4. OliT

    OliT Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Trist. Fick precis bekräftat att SK001 bussas till Skellefteå från Luleå vilket innebär missad anslutning till Milano. Ringde Tallin som styrde om till 13.10 via Köpenhamn. Framme först 19.10 i Milano, så vi tappar sju timmar.

    Nu börjar jag dock fundera: var det dumt av mig att vara proaktiv här? Kan SAS mena att jag bokat om självmant?
     
  5. andreas

    andreas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt att höra. Men det är få saker som biter på en bankropp som fortfarande är kall efter helgens -23 och sen nederbörd i form utav snöblandat regn. Enda chansen som jag kan se det är att försöka bli ombokad på DY4030 LLA0635 - ARN0755 (jag vet, ingen höjdare kanske). Men platser finns det och maskinen står på LLA.

    Håller tummarna för att ni kommer till Milano utan allt för mycket försening!
     
  6. OliT

    OliT Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    I Skellefteå pratade man om att Luleå hade bromsvärden på 13. Tydligen rekordlågt.
     
  7. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    13 är i princip skridskobana, så det var en bra grej att inte landa där tror jag,
     
  8. Xilan

    Xilan Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har de redan nu bekräftat att du missar din anslutning?

    Ja, speciellt med kraftig sidvind. 13 är icke landningsbart även när det är vindstilla.
     
  9. OliT

    OliT Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja. SK001 beräknas lyfta SKE tidigast 08.00 med ankomst 09.10. ARN-LIN går 09.20, så det var no-go. Ringde och kollade igen, vi har snabbast möjliga till Milano.
     
  10. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Huja, den sträckan har man åkt några gånger när dom inte kunnat landa i LLA. Jag avundas dig inte, buss till SFT är ingen höjdare....

    Ha det så trevligt i Milano i alla fall :)

    Mvh
    /NotRyan
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×