SK*G blev SK*S =Uppgradering business

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Slappo, 16 Juni 2014.

1. Slappo

Slappo Medlem

I dag åkte jag ARN-BCN via FRA med Lufthansa. ( Är EBG)

ARN->FRA var SK*G på boardingkort medans segmentet FRA->BCN var SK*S på lufthansa boardingkortet.
    Loggade in på SAS appen och där stod tom SK*B på det boardingkortet, snurrigt värre?

Men plötsligt händer det!!!! Håller upp Qatar Airways koden vid "boardning automaten" på FRA och den sprutar ut ett kvitto där det står att jag blivit uppgraderad till Business. Tackar!!

Kan det vara ett mönster mellan skillnaden på boardningkorten och uppgradering eller bara flax ?

2 personer gillar detta.
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Att Lufthansa's system är förvirrat med EuroBonus-prefix är ingen nyhet och det har nog inget med din opup att göra. Det händer ibland inom europa av olika skäl, men rätt sällan.

3. Christian R

Christian R DYKWIA

Hvilken bookingklasse havde du? Jeg mener Lufthansa plejer at opgradere de dyreste først.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Lufthansa bryr sig inte ett dugg om status när det kommer till op-ups. Biljett i V-klass eller högre är vad som krävs för att komma med på upgrade listan.

5. Slappo

Slappo Medlem

Tack! Bokningsklass V var det. (Jämfört med SAS noll gånger på de 150 flygningar jag haft med dem de senaste 3 åren... )

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!