SK 946 Chicago- Stockholm 21 Juni

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Svenska73, 23 Juni 2014.

  1. Svenska73

    Svenska73 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Visa bifogad bild 25678 Visa bifogad bild 25679 Satt och tittade på min dotters flyg på en app och ser ett drop från 37.000 ft till 22.000 på en minut. Själv satt jag och inväntade Boarding på Swiss men fick prata med Air traffic control som försäkrade mig att de hade stött på "weather" och var åter på rutt mot Stockholm och allt var ok. Någon som var på denna flight? Min dotter satt i Business och sov som en gris och var därmed blissfully ignorant. Lite nyfiken på hur det kändes ombord...
     
    Last edited: 23 Juni 2014
  2. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle tro att det där är felaktigt data. Under de minuter där de skall ha fallit 15000 fot flyger de sydväst kontra nordost resten av tiden. Och även om de (kanske?) kan falla 15000 på en minut kan de garanterat inte stiga 15000 fot på en minut... Så din dotter har med stor sannolikhet inte märkt något eftersom det inte hänt något.
     
  3. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har själv varit med på en riktig luftgrop i mitten av 90-talet då vi tappade 10000 fot på några sekunder, troligtvis var detta betydligt lindrigare eftersom din dotter sov vidare. Själv hade jag blåmärken efter bältet i ett par veckor efter den turen och det blev en hel del blodvite ombord. Hade faktiskt lite problem med att flyga efter det..
     
    1 person likes this.
  4. Aurora

    Aurora Medlem

    Hun hadde merket det uansett om hun sov om det var reellt....
     
  5. Svenska73

    Svenska73 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Enligt Chicago Air traffic control så skulle datan stämma. Det var kraftigt oväder. Min flight var över 1 timma försenad.
     
  6. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Edit: Dubbelpost
     
    1 person likes this.
  7. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  8. Alf

    Alf Medlem

    Ort:
    Finspång
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har skrivit det tidigare, ta Flightradar24 med en nypa salt. Det är inget flygledningssystem utan mer ett hobbysystem. Både höjder och kursen är rätt så ofta helt fel. Appen är bra för ren information men en sådant höjdförlust hade definitivt ställt till oreda i kabinen.
     
    2 personer gillar detta.
  9. fly4fun

    fly4fun Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Datat i första posten kommer inte från Flightradar24 utan från Flightaware. Flightradar24 visar korrekt data i detta fall. Det är inget större fel på Flightradar24's data, bara man kan läsa det korrekt.
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Källa på det?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×