Senaste nytt

SK 567 - noll i plus

A

Aurora

Guest
Er det noen som har sagt at prissettingen er påske-spesifikk? Kan ikke se det :)

Jeg har utelukkende kommentert at mengden passasjerer booket på en flight kan påvirke salgspris på billett. Jo mer utsolgt en flight er, jo færre billigere billetter. Påsken påvirker reiseretning og antallet passasjerer, det er det eneste jeg har sagt.
 
A

Aurora

Guest
Ja, det er jo akkurat det samme jeg sier? Selve tråden snakker om at det var lite folk i PLUS NÅ I PÅSKEN. Det var noen som lette etter mileage-run i påska (etter hva jeg forstod). Utover det er det ikke noe mer påskespesifikt enn at det er det tidsrommet vi befinner oss i nå/snakket om. Det er da vel ett fett om det er påske, sportslov eller sommerferie - ferie (semester) gjør at folk reiser. Folk som reiser = utsolgte fly = høyere priser. I tillegg til en haug andre aspekter selvfølgelig, men det enkle er ofte det beste og det er en grei "rule of thumb" å følge hvis man absolutt vil ha billigst mulig billett.
 

Agö

Medlem
Ja, det er jo akkurat det samme jeg sier? Selve tråden snakker om at det var lite folk i PLUS NÅ I PÅSKEN. Det var noen som lette etter mileage-run i påska (etter hva jeg forstod). Utover det er det ikke noe mer påskespesifikt enn at det er det tidsrommet vi befinner oss i nå/snakket om. Det er da vel ett fett om det er påske, sportslov eller sommerferie - ferie (semester) gjør at folk reiser. Folk som reiser = utsolgte fly = høyere priser. I tillegg til en haug andre aspekter selvfølgelig, men det enkle er ofte det beste og det er en grei "rule of thumb" å følge hvis man absolutt vil ha billigst mulig billett.
Nja, första posten i tråden handlar om att det var 0 personer i Plus-kabinen på en specifik flygning. Det är ett inte ovanligt fenomen och har inget med påsken i sig att göra utan snarare prissättningen av produkten. Och jag skulle nog vilja ha belägg för att SAS höga priser i Plus verkligen beror på att beläggningen är så hög, jag har en känsla av att det faktiskt inte är så. Det kan jag inte belägga men ser gärna belägg på att det verkligen handlar om utbud och efterfrågan.
 
A

Aurora

Guest
Nja, första posten i tråden handlar om att det var 0 personer i Plus-kabinen på en specifik flygning. Det är ett inte ovanligt fenomen och har inget med påsken i sig att göra utan snarare prissättningen av produkten. Och jag skulle nog vilja ha belägg för att SAS höga priser i Plus verkligen beror på att beläggningen är så hög, jag har en känsla av att det faktiskt inte är så. Det kan jag inte belägga men ser gärna belägg på att det verkligen handlar om utbud och efterfrågan.

Hvordan vet du det, og på hvilket grunnlag kan du mene at det "ikke har noe med påsken å gjøre"?
 

Agö

Medlem
Hvordan vet du det, og på hvilket grunnlag kan du mene at det "ikke har noe med påsken å gjøre"?
För att jag (i) gjort en noggrann undersökning av detta mönster under en lång period och (ii) reser (eller har rest) mycket med SAS samt har vänner som alltjämt reser ofantligt mycket med SAS. Som bekant tillbringar ganska många av oss (som reser på betalda biljetter) en oförskämd mängd tid på att kolla på biljetter och priser. Det är som sagt inte ovanligt med ytterst få pax i Pluskabinen och det är inte påskspecifikt, hur gärna du än vill ha det till det. Hade man satt priser som inte ligger i intervallet 6-8000 SEK för en Plusbiljett är jag säker på att fler skulle ta chansen att boka en sådan biljett. I peak och mellan huvudstäderna är det förstås en annan sak, där säljer biljetterna sig själva.

Du har dock fortfarande inte lagt fram belägg för att SAS prissättning speglar utbud och efterfrågan som du skrev ovan. Gör gärna det.
 
A

Aurora

Guest
@Agö - når man virkelig føler behov for å poengtere hvor lite mitt ord er verdt, da har det ingen ting for seg å legge fram noe "belägg" for det. Så jeg anser diskusjonen som avsluttet på det grunnlag, det er ikke vits å diskutere når man ikke kan være likeverdige.

Allikevel må jeg si at jeg trodde, på en nettside som har "de 10 budord om reise" et cetera, at det var mer velkjent og obvious at mengde billetter solgt gir en effekt på billettpris. Men tydelig at man har mer å lære her inne :)
 
A

Aurora

Guest

Seriøst? Klarer du virkelig ikke få med setningen jeg hadde etterpå? Hvor det står NØYAKTIG det samme som du skriver nå? Jeg skrev da også vitterlig: "I tillegg til en haug andre aspekter selvfølgelig, men det enkle er ofte det beste og det er en grei "rule of thumb" å følge hvis man absolutt vil ha billigst mulig billett.". Ergo er det mange aspekter hva gjelder prissettingen, men for folk flest er det nok å vite at jo mer utsolgt en flight er, jo mer økes prisen. Derfor det lønner seg å være tidlig ute. GENERELT SETT.
 
Toppen