Der er sket en del siden man sidst skrev her...
Jeg kan efter egne undersøgelser konstatere at det billede
@Agö tegner af prisniveauet desværre er meget generelt.
Nu når optjeningen af EuroBonus point er ualmindeligt ussel, prissætningen er som et dyrt business class-produkt og ombordproduktet er så ringe som det er er jeg selv begyndt at vælge andre selskaber med rigtig business class og bedre priser. Selvom jeg tidligere har været begejstret for SAS skal man jo være mere end almindeligt ubegavet for ikke at kigge sig om efter alternativer når de to største fordele (pris og EuroBonus point) forsvinder. Heldigvis findes der en mængde gode alternativer for os med udgangspunkt i Skandinavien og destination i Europa eller den øvrige verden.
SAS Plus vil fortsat være mit førstevalg i Norden, men på Europarejser vil det fremover være andre selskaber som får glæde af mine penge.
1) Fast track. På reiser fra/via Gardermoen er fast track verdt hele PLUS-billetten i seg selv. Jeg har ikke gullkort = PLUS er eneste måte å få fast track.
Du har selv skrevet tidligere at fast-track i sikkerhedskontrollen på Gardermoen fungerer dårligt og ofte er ligeså langsom som den almindelige kø. Jeg køber simpelthen ikke dit argument.
2) Sete langt framme. Jeg blir flysyk av å sitte i bakre del av kabinen, og pga min redsel for turbulens er det viktig for meg mentalt å sitte foran vingen. Jo lengre fram jeg sitter jo mer behagelig. Særlig viktig når man flyr til Nord-Norge på vinteren (dårlig vær).
Dette forstår jeg 100%. Men som en der flyver Plus i Norge ved du vel også at det ikke er en garanti for at sidde langt fremme...
3) Eurobonuspoeng. Can't help it, men den FIRST-class turen den frister så mye at det ikke gjør vondt å legge 500kr ekstra i potten for å komme 1000 poeng nærmere målet.
Tjaaee... Det er jo hvordan man prioriterer sine penge. Det er også ganske sjældent at Plus kun koster 500kr ekstra. Det bliver forøvrigt en ganske dyr First Class-billet. Den prisforskel du nævner vil kunne betale for en
betalt billet på første klasse.
4) Drikke. Jeg har ikke diamond-kort.
Igen. En ganske dyr cola/smoothie.. Selv til norske priser kan en cola købes billigere på Gardermoen.
5) Prioritert boarding som fungerer når jeg trenger det, det vil si de gangene jeg har mye baggasje og trenger overhead.
Dette vil jeg slet ikke kommentere, jeg vil blot bemærke at jeg efter godt 100 flyvninger med SAS endnu ikke har oplevet fungerende prio-boarding.
Hvis "Frokost" er norsk for morgenmad, så håber jeg det er din spøg? Den er jo i bedste fald "ikke bemærkelsesværdig". Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har spist den.. Faktisk er det længe siden jeg har spist noget af den mad som serveres i Plus, den er simpelthen for kedelig.
Noget som undrer mig er at du ikke nævner muligheden for et loungebesøg? Det er efter min bedste overbevisning den største fordel ved en Plus-billet.
Nu skal der være et lille lyspunkt i mørket. Jeg synes det er dejligt at SAS har "enkeltrejse-prissætning" i Europa. Det har været belejligt et par gange.