Senaste nytt

SK 567 - noll i plus

palmen

Moderator
Alltid är ett starkt ord. Vågar du riskera att stå utan biljett? Det kan förstås också gå åt andra hållet och bli mycket dyrare ju närmare avgång du kommer.
Därav att jag skrev alltid inom " ". Om m an absolut måste åka en tidpunkt så köper man självklart de biljetterna när de finns tillgängliga. Om man är flexibel och kan åka +-1 dag så är det ju bara att vänta till sista minuten och få en billig biljett i så fall. Det är en risk man får ta, likväl som att det är en risk att boka icke flexibla biljetter om man eventuellt behöver vara flexibel med ombokningar.
 
Der er sket en del siden man sidst skrev her...

Jeg kan efter egne undersøgelser konstatere at det billede @Agö tegner af prisniveauet desværre er meget generelt.

Nu når optjeningen af EuroBonus point er ualmindeligt ussel, prissætningen er som et dyrt business class-produkt og ombordproduktet er så ringe som det er er jeg selv begyndt at vælge andre selskaber med rigtig business class og bedre priser. Selvom jeg tidligere har været begejstret for SAS skal man jo være mere end almindeligt ubegavet for ikke at kigge sig om efter alternativer når de to største fordele (pris og EuroBonus point) forsvinder. Heldigvis findes der en mængde gode alternativer for os med udgangspunkt i Skandinavien og destination i Europa eller den øvrige verden.

SAS Plus vil fortsat være mit førstevalg i Norden, men på Europarejser vil det fremover være andre selskaber som får glæde af mine penge.

1) Fast track. På reiser fra/via Gardermoen er fast track verdt hele PLUS-billetten i seg selv. Jeg har ikke gullkort = PLUS er eneste måte å få fast track.
Du har selv skrevet tidligere at fast-track i sikkerhedskontrollen på Gardermoen fungerer dårligt og ofte er ligeså langsom som den almindelige kø. Jeg køber simpelthen ikke dit argument.

2) Sete langt framme. Jeg blir flysyk av å sitte i bakre del av kabinen, og pga min redsel for turbulens er det viktig for meg mentalt å sitte foran vingen. Jo lengre fram jeg sitter jo mer behagelig. Særlig viktig når man flyr til Nord-Norge på vinteren (dårlig vær).
Dette forstår jeg 100%. Men som en der flyver Plus i Norge ved du vel også at det ikke er en garanti for at sidde langt fremme...

3) Eurobonuspoeng. Can't help it, men den FIRST-class turen den frister så mye at det ikke gjør vondt å legge 500kr ekstra i potten for å komme 1000 poeng nærmere målet.
Tjaaee... Det er jo hvordan man prioriterer sine penge. Det er også ganske sjældent at Plus kun koster 500kr ekstra. Det bliver forøvrigt en ganske dyr First Class-billet. Den prisforskel du nævner vil kunne betale for en betalt billet på første klasse.

4) Drikke. Jeg har ikke diamond-kort.
Igen. En ganske dyr cola/smoothie.. Selv til norske priser kan en cola købes billigere på Gardermoen.

5) Prioritert boarding som fungerer når jeg trenger det, det vil si de gangene jeg har mye baggasje og trenger overhead.
Dette vil jeg slet ikke kommentere, jeg vil blot bemærke at jeg efter godt 100 flyvninger med SAS endnu ikke har oplevet fungerende prio-boarding.

Hvis "Frokost" er norsk for morgenmad, så håber jeg det er din spøg? Den er jo i bedste fald "ikke bemærkelsesværdig". Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har spist den.. Faktisk er det længe siden jeg har spist noget af den mad som serveres i Plus, den er simpelthen for kedelig.

Noget som undrer mig er at du ikke nævner muligheden for et loungebesøg? Det er efter min bedste overbevisning den største fordel ved en Plus-billet.

Nu skal der være et lille lyspunkt i mørket. Jeg synes det er dejligt at SAS har "enkeltrejse-prissætning" i Europa. Det har været belejligt et par gange.
 
A

Aurora

Guest
Nå orker jeg ikke gå inn på noe fryktelig langtekkelig kverulering om detaljer i språk og setningsinnhold, men hvis behovet er så pressende for å plukke fra hverandre alt med PLUS-billetten så... i grunnen, be my guest :p Har for mye annet å gjøre enn å sitte og fore noen med sølvskje ting de uansett ikke vil høre, eller kommer til å høre på :p
 
Det er ikke noget stort behov, men i min "Cost-benefit-analyse" af SAS Plus bliver jeg nødt til at kigge nærmere på produktet. Her kigger jeg på produktets bestanddele, value-added i forhold til Go og ikke mindst prisen. Naturligvis skeler jeg også til hvad andre aktører på markedet tilbyder.

Når jeg tænker efter har du helt ret, mit indlæg var overflødigt. Jeg skulle have stoppe undersøgelsen af SAS Plus da jeg så prisen - uanset indhold er det ikke et produkt jeg vil købe til den pris.
 

Siljevm

Medlem
Både på nrt, cph, og osl har priority boarding fungert. :)
Samt fast track på osl.

Lounge, hvis flyet blir forsinket er største fordelen. Men plus er veldig dyrt i fht hva man får!
 

Johan Hbg

Medlem
Men det där är både och, ibland när jag skall boka skiljer det 200-500 mellan go och plus. Inom Europa alltså. Då är mervärdet givet, även om jag redan har Ebg.
 
Toppen