SK 567 - noll i plus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Johan Hbg, 5 April 2015.

1. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Första gången i mitt flygliv i vart fall, helt tom plus kabin idag till Paris.

Bifogade filer:

Martin Björnström gillar detta.
  2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är den nya intjäningen och dryck till Diamond i GO som ligger bakom ;).

3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar inte ha varit många i GO heller.

4. Hade liknande på min flight från LHR-CPH förra veckan. 11 rader var uppsatt som plus men enbart två personer satt där. Det som förvånade mig var att i princip hela GO var fullsatt. Varför flyttar de inte fram uppdelningen för att fylla planet i så fall?

5. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kan sälja fler biljetter om någon vill köpa och i så fall hade de flyttat fram skylten. Jag förutsätter att de inte ville bjuda på lediga mittsäten i onödan för folk som inte köper Plusbiljetter.

kerran1980 och Mikael64 gillar detta.
  6. mha321

mha321 Medlem

Det har väl i vissa fall med viktbalansen att göra också? Beroende på hur de lagt cargo osv. 737 har väl 3 eller 4 sektioner som man inte går flytta fritt emellan utan att räkna om, eller något i den stilen.

Mikael64 gillar detta.
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    10-11 rader är med stor sannolikhet 2 st vikt/balans-sektioner på en 737a. Har för mig att den främsta sektionen är rad 1-5 och då passar det in i mönstret om den andra sektionen är till typ rad 11. Om planet är lätt lastat behöver man säkerställa att passagerare och cargo hamnar på rätt ställe i flygplanskroppen. Men det finns säkert andra här inne som kan det där i detalj ;)

8. Aurora

Aurora Medlem

Gjett hvor mange som var med på retur flighten CDG-CPH på 1 påskedag... ;) Når vi fløy OSL-TXL på en søndag var det 3 stk i PLUS, en 737-800. Den var fullbooket på returen.

9. Göran C

Göran C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var i januari i år med om något liknande. Flög med Air China på en nästan fem timmars nattflygning mellan Bangkok och Peking i business class på en 777. När jag hörde "boarding completed" tittade jag mig omkring och såg då att jag var den enda passageraren i hela den stora business. Luftburen gick jag innan nattning bakåt i planet bara för att kolla och kunde då konstatera att det faktiskt var riktigt bra med passagerare i övrigt.

10. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har du helt rätt i. Påskdagen verkar inte vara den stora resedagbok. Lugn och skön resa med barnen var det.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!