Senaste nytt

Skövde - bar, restaurang eller kafé nära Skövde C?

sembl

Medlem
@sembl, jag misstänker att du är ngt yngre än mig, frågan är om världen är så liten att jag hade dig som elev när jag vickade på Tegla och Djäkne mellan 83-89?

Dessutom är ju relationen mellan Skara och Skövde något ansträngd. När jag jobbade på Högskolan i Skövde brukade jag skämta för studenterna att man flyttar inte bara sådär över berget, som Varnhemsbo tog jag vägen över Umeå och Malmö, innan jag hamnade i Skövde. Men till Skövdes försvar måste jag säga att om man gillar att åka skidor på längden, eller springa i skogen och inte vill bo norrut, så är Skövde ett utmärkt alternativ. Sedan tar man ju sig snabbt iväg med snabbtåget:D

Och apropå det här med städers utveckling, det är inte världens drag i Skara centrum numera om man råkar vara där vid lunchtid. Canton finns kvar med samma personal sedan 1975, men det var mera folk där när vi käkade lunch där på tidigt 80-tal när alternativen på Katedral inte var det bästa

Tror att du missade mig precis. Tror att jag började 7an på Djäkne -90 eller om det var -91. Det var så länge sen så jag knappt minns vilka lärare jag hade.

Skövde har ju järnvägen och nattlivet nuför tiden. Bogrens var ju stort på min tid men Skara och Stadt hade sin glansperiod på 90 talet med helt galna artister som spelade och öppnandet av Rosers Salonger men även innan med lilla Djäknebaren. -94 när rednex gick upp på scen apfulla och hela stället höll på att falla ihop bokstavligt talat.

Jobbade extra med @Ozz brosa på skivshopen i stan på helgerna när det begav sig där det pratades livekonserter och andra skumma spelningar mer än att sälja skivor.

Canton har samma pris, samma meny och samma personal. Kanske enda kinesen i sverige som serverar pizza =)

@Najk det var därför vi från slätta drog dit med på onsdagar för att stöta på sjuksyrrorna. Det var lite dåligt med damer hemmavids.
 

henrik l

Medlem
Verkar ju finnas fler än jag visste med rötterna i Skara med omnejd här. Frågan är om det blir någon informell ad hoc Businessclass-träff på Djäknedagen den 28:e maj. Jag firar ju ett jämt 5-årsjubileum då:)
 

Ozz

Medlem
Jobbade extra med @Ozz brosa på skivshopen i stan på helgerna när det begav sig där det pratades livekonserter och andra skumma spelningar mer än att sälja skivor.
Då kanske du även känner till butiken jag öppnade på samma gata mittemot ICA-munken med ingång från Lastbryggan?
Jag öppnade min butik 1992 och sålde begagnade CD och TV-spel i början och drev den fysiska butiken fram till 1997 då jag helt gick över till att sälja på internet.
 

sembl

Medlem
Då kanske du även känner till butiken jag öppnade på samma gata mittemot ICA-munken med ingång från Lastbryggan?
Jag öppnade min butik 1992 och sålde begagnade CD och TV-spel i början och drev den fysiska butiken fram till 1997 då jag helt gick över till att sälja på internet.

Självklart, där spenderades det en krona eller två i min ungdom. Minns hur litet det var i början när du öppnade och sedan med det lilla "skynket" Fördel med att jobba på Tobbes var ju att jag hade tillgång till gratis musik. Dåtidens spotify för mig, och lika bra att inte mp3 fanns just då med risk för att hela "affären" hade hamnat på Quantum Bigfoots hemma hos mig.
 
Toppen