Senaste nytt

Skänka IHG-poäng

Homer

Medlem
"går ut" har du 5.000 är det ju bara att boka och sedan avboka en Pointbreaks natt så förlängs giltigheten.


hm, detta kanske inte fungerar längre jag ser att de lagt till en rad under §24
Member Terms & Conditions
If you redeem Points for a Stay and subsequently cancel that Stay, the redemption activity does not prevent Point expiration.
Ett annat alternativ är att svara på några frågor Opinion Check-In
 

FF#1

Medlem
var ser man när poängen går ut?
förr var det i alla fall ingen expiry date på dem, men de har väl gjort en "Enhansment" på det. När infördes det?
 

Jönsson

Medlem
Har tappat min status och då förverkas poängen efter ett år. Det går, som du mycket riktigt upptäckte Homer, inte längre att boka reward för att sedan avboka. Ska dock testa att svara på frågorna du nämnde.
 

palmen

Moderator
Dessa inlägg har brutits ut från en annan tråd som hamnade off topic.
Det är möjligt att skänka poäng inom IHGs lojalitetsprogram om man betalar 5$ per 1000 poäng, det är vad som diskuteras ovan i denna nya tråd samt om det fanns möjlighet att förlänga livslängd på poängen.
 

Homer

Medlem
Har tappat min status och då förverkas poängen efter ett år. Det går, som du mycket riktigt upptäckte Homer, inte längre att boka reward för att sedan avboka. Ska dock testa att svara på frågorna du nämnde.


Fast det går ju att boka en reward som nödlösning tills man kommer på något annat,
om man tjänar en poäng eller två under tiden bör man ju inte förlora dem om man avbokar senare.


Går ju även att överföra från Hertz, 900 som välkomstbonus här http://www.businessclass.se/forum/threads/matcha-till-hertz-president-club-från-accor.33251/

Från Virgin Atlantic (statusgrundade) eller från e-rewards (inte statusgrundade)
Heathrow Rewards -> Virgin -> IHG
E-rewards-> Virgin -> IHG ( blir statusgrundade)
 

jsn

Medlem
Om poängen överlåts till någon annan, hur lång blir giltighetstiden på dessa poäng?
 
Toppen