A
Aurora
Guest
Jag tycker delvis denna tråd är fel då hela diskussionen styrs av en sida och några enstaka "inside sources" som har egenintressen i frågan.
Förändring är jobbigt... för alla involverade... Många industrier går genom "disturbing forces"; flygbranschen också. Ryan Air, EasyJet, Southwest och Norwegian har gjort det samma för flygbranschen som Pirate Bay, Spotify i musikbranschen, NetFlix för TV och Uber för taxi. Bolag som dessa ändrar industrier, oftast till kundernas fördel. Innovation har många ansikten...
Nu vet vi att trådskaparen har ett stort hjärta för British Airways, och jag tror att ett antal anställda inom även detta flygbolag skulle hävda att den f.d. CEO Willie Walsh bedrev en form av Thatcherism mot de anställda där. Otroliga krafter har varit igång på Air France, Lufthansa och BA då förändring är svårt.
Vi vet ingenting med fakta,vi hör bara från några individer på ena sidan av myntet. Vi skall komma ihåg att det är mindre än två år sedan SAS hade en "nära döden upplevelse". Kanske var det inte tillräckligt den gången, och nu kommer detta ikapp. "Adapt or die", detta kommer även gälla för SAS framöver då konkurrenterna har andra spelregler för det som är nästa största kostnadsmassan: de anställda.
Exactly again. Min eneste innvending er at *jeg mener* flygbranchen egentlig ikke bør gå igennom slike forandringer som musikkbranchen, taxibranchen, skipsfarten etc. På 40,000 fot är det inte bara att blinka inn til siden av vegen når "adaption" plutselig blinker i dashboardet.
I USA går dom andra vegen, etter Colgan air-katastrofen... Dom økar timekravet og senker max antall timer piloter kan jobba. I EU går timekravet til piloter ned og max antall timer piloter kan jobba går opp...