NiNE
Medlem
Kära vänner, hjälp mig att sköta den här situationen som ett proffs.
Befinner mig i USA med familjen (fru och tre små barn). Ett av barnen har fått vattkoppor och därmed har vi flygförbud. Förutsättningarna är följande:
Jag har inte riktigt klart för mig vad hemförsäkringen täcker och om reseförsäkringen från Amex kommer till användning. Amex täcker ju kostnader för upp till 25.000kr för avbruten resa och liknande, men hur kan den tillämpas i detta fall? Om vi stannar kvar efter planerad hemfärd ordnar SOS med hotell och nya returbiljetter, men står de också för alla andra kostnader (mat, tvätt av kläder, etc) under denna period?
Har ni erfarenheter och/eller råd att dela med er av?
Befinner mig i USA med familjen (fru och tre små barn). Ett av barnen har fått vattkoppor och därmed har vi flygförbud. Förutsättningarna är följande:
- Vi flög hit med SAS i business på en 2-4-1, vilket innebär att SAS inte kan ändra biljetten då det är Amex som har hand om den
- Jag har betalt skatter och avgifter med Amex Eurobonus Premium
- Trygghansa som hemförsäkring, dvs SOS International sköter ärendet
Jag har inte riktigt klart för mig vad hemförsäkringen täcker och om reseförsäkringen från Amex kommer till användning. Amex täcker ju kostnader för upp till 25.000kr för avbruten resa och liknande, men hur kan den tillämpas i detta fall? Om vi stannar kvar efter planerad hemfärd ordnar SOS med hotell och nya returbiljetter, men står de också för alla andra kostnader (mat, tvätt av kläder, etc) under denna period?
Har ni erfarenheter och/eller råd att dela med er av?