SJ vill ha tips på hur deras webbsida kan förbättras

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Redaktionen, 24 Mars 2014.

  1. Redaktionen

    Redaktionen Medlem

    Redaktionen tipsar:

    Över 100.000 passagerare reser varje dag med SJ och många använder sj.se för att boka biljetter, leta information eller se aktuella avgångstider. Nu vill SJ ha hjälp att förbättra sin webbsida, ”Nya sj.se” är ett så kallat crowdsourcingprojekt där man med kundernas hjälp ska få tips och idéer på hur webbsidan ska bli bättre.

    Det kan exempelvis handla om hur bokningen ska fungera, hur man ska kunna välja sittplats eller uppgradera sin biljett till första klass, eller hur anpassningen för mobiltelefoni ska fungera bättre.

    Läs hela artikeln

    Och nu är förstås frågan, har du tips på hur SJ kan förbättra sina webbtjänster?
     
  2. Xilan

    Xilan Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    "Sammanlagt 1 fel har inträffat"
     
  3. Jacob

    Jacob Medlem

    Få personer lär ha bättre koll på SJs webbtjänster än BusinessClass frekventa och medvetna resenärer. Har du tips på hur SJ kan förbättra sina webbtjänster? Dela med dig av dina tankar!
     
  4. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    1) Se till att man kan välja sin sittplats (som på flyget, alltså inte bara ange gång/fönster) utan ned på sittplatsnivå. Jag vill exempelvis gärna sitta i mitten av vagnen i tågets färdriktning).

    2) Uppgradera (med poäng) för oss som har puckade resepolicys i tjänsten. Ja, ekonomiklass ska bokas, även om förstaklass är billigare!
     
    Last edited: 24 Mars 2014
    2 personer gillar detta.
  5. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    3) Delbetala resan med poäng
     
  6. Robin_L

    Robin_L Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är redan möjligt att välja en exakt plats.
    Skärmavbild 2014-03-24 kl. 10.40.39.png

    Det går även att uppgradera återbetalningsbara tågbiljetter med poäng.
    Skärmavbild 2014-03-24 kl. 10.45.20.png
     
  7. Jacob

    Jacob Medlem

    Är det bara vissa biljetter som går att uppgradera, eller hur fungerar det?
     
  8. gdaily

    gdaily Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack Robin,

    men i fall 1 krävs det att du vet hur vagnen ser ut. Jag har i alla fall inte lyckats få fram en vagnskarta som markerar vilka platers som är lediga och som är upptagna (vilket flyget har).

    I fall 2 krävs det att du kontaktar medlemsservice. Frågan gällde hur SJs websida ska bli bättre, dvs man ska kunna göra detta tämligen enkla sak online.
     
  9. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
  10. Möjligheten att få priopoäng ist för voucher vid förseningar. Som pendlare har jag alltid resorna betalda, så de där voucherna blir aldrig använda. För priopoängen kan man ju köpa hotellnätter mm...
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×