SJ stänger resebutiken på Arlanda flygplats

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 30 April 2015.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Sista öppningsdag för resebutiken i SkyCity är idag 30 april. Från imorgon hänvisas till SJ:s webbplats, telefonkundtjänst, biljettautomater samt till Pressbyrån som är SJ-ombud.
     
  2. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Då lär det bli stökigt att kunna nyttja SJ & SAS komma-fram-garanti. Jag har inte jättehöga förhoppningar om att SJs kundtjänst på telefon har ens en aning om vad det är för någonting, och än mindre lär kunna fixa fram mat, hotell eller någon annan transport än tåg...

    Dessutom har SJ tagit bort komma-fram-garantin på hemsidan, men den är kvar hos SAS! Komma-fram-garanti SAS/SJ - SAS
     
  3. Sakoz

    Sakoz Medlem

    Ort:
    GVX
    Land:
    Sverige Sverige
    Den resebutiken hade inte lång livslängd.
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Det känns ju som ännu ett skäl att bojkotta SJ till/från Arlanda framöver när komma fram garantin är borta.
     
  5. olo

    olo Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Om komma fram garantin finns kvar borde väl samma sak gälla som om SJs resebutik ut är stängd? Så som funkar det på CPH.

    "•Om SJ orsakar förseningen vänder du dig till SJ´s resebutik på Arlanda. Om butiken har stängt eller om du befinner dig på Köpenhamns flygplats kontaktar du SAS som i sin tur kontaktar SJs Trafikledning."
     
    Jakob Österberg gillar detta.
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT: "Om SJ orsakar förseningen..."?? Är det ett mer generellt sett att skriva "om tåget är sent" eller mer specifikt att det är just SJ som måste vara orsaken till förseningen, dvs inte signalfel, lövhalka, uppförsbacke, elbrist, tågkö och allt annat som de kan hitta på?
     
    Johan_G gillar detta.
  7. mha321

    mha321 Medlem

    Utgår ifrån att det är det som är specifikt SJs fel.

    Det var ju det som gällde för deras egen resegaranti förut åtminstone - mer ersättning om det var deras fel, usel om det var någon annans fel. Numera är den dock lika dålig oberoende av vems fel det är.
     
  8. Som icke Stockholmare är det ett jätteproblem det här med att kunna kombinera tåg och flyg. Ska till Luelå med jobbet och vågade inte boka med mindre än 2 timmars marginal på Arlanda. Jag rekommenderar att man bara flyger med handbagage samt alltid med ombokningsbara tågbijetter ifall att flyget blir sent. Känns inte som 2015....
     
  9. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur dyrt är det att boka LPI-CPH-ARN-LLA med SAS?
     
  10. SAS egen bokning tillåter det inte. KLM vill ha 10 papp för en sån rea om jag söker på Google flights.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×