SJ stänger resebutiken i Växjö

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 22 April 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den sista augusti stänger SJs resebutik i Resecentrum på Växjö station. Anledningen uppges vara dålig lönsamhet enligt SJs presschef. Ytterligare fem resebutiker är på gång att stänga, däribland Hässleholm. Vilka de övriga är framgår inte.

Se hela inlägget

2. Jacob

Jacob Medlem

Den sista augusti stänger SJs resebutik i Resecentrum på Växjö station. Anledningen uppges vara dålig lönsamhet enligt SJs presschef.

Ytterligare fem resebutiker är på gång att stänga, däribland Hässleholm. Vilka de övriga är framgår inte.

Källa: SVT

3. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Föga förvånande. Måste vara en ytterst begränsad grupp som behöver en SJ resebutik idag.

4. twiggs

twiggs Medlem

Falun, Borås, Halmstad, Trollhättan och någon mer har jag hört ska stängas.

5. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På perrongen i Lund står det att butiken där stänger den 31/3.

7. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det mesta gör man väl via deras hemsida eller per telefon? Visst, inte alla som har internet, men nästan alla har väl en telefon i så fall?

8. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så även Lund stänger? Det var lite förvånande, Lund är en tämligen stor stad, och en av dem första som började använda sig av förtur för SJ Prio svart medlemmar i kö systemet utöver Stockholm, Göteborg och Malmö. Då kan vi säkert vänta en rad till stängningar i en andra etapp.
    Att SJ Resecenter i Falun stänger är jag inte förvånad över, jag är där ganska ofta och det är ytterst sällan någon är där inne för biljettärenden.

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jepp, även Lund: http://www.businessclass.se/sj-prio/2495-sjs-resebutik-i-lund-staengs.html

Min gissning är att det blir lite som posten, man har andra leveranskanaler än sina egna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!