Senaste nytt

SJ ställer in tågtrafik över Öresundsbron

Agö

Medlem
Ensam i First även ikväll. Rätt håll, rätt tid, rätt klass.
2d330cbca777e0706d6c6ff297365bfc.jpg
 

Kris

Medlem
Är det det? Malmö-Köpenhamn kostar SEK 2000 för 30 dagar. Det är i apklass. Rimligtvis är det ett substantiellt tillägg för förstaklass.
Well.. var tvungen att kolla.
Skånetrafiken tar 2000sek Malmö Köpenhamn. Det är flat rate för förstaklass på 430sek. Således 2430SEK totalt vilket, uppenbarligen växlingskursberoende, är mellan 1944dkk (1.25) till 1840dkk (1.32). Inga stora vinster att hämta mao.

Jag åker dock några stopp till, så mitt antagande är att skånetrafikens flat rate för first ger en liten fördel. Får testa min tes vid tillfälle. Sen är väl DSBs kort personliga?, vilket skånetrafikens inte är (om man nu kan ha glädje av det)

Jämt skägg i biljettkampen mellan SE och DK !
 

KNA

Medlem
Finns väl en annan tråd som handlar om Øresundstågen men ...

Tydligen är dörrarna känsliga och när folk försöker komma igenom dörrar som stängs falerar de lätt , hört flera gånger tågvärdar som skällt ut pax pga detta

För ett tag sedan på Kastrup kom Øresundståget in och trodde vagnsättet var vänt för markeringen för "First" på dörren var i "fel" ända , var som vanligt vagnsbrist och massa pax som trängdes ombord , när jag väl kom ombord upptäckte jag att de bytt dörren , den satt vid tysta kupén med firstskylt på , gick ju inte att ta sig igenom tåget utan fick stå till Hyllei och sen gå till andra änden ...
 

011430121

Medlem
Sista tåget med ID-kontroll går 23:46 ikväll från Kastrup. Det tackar vi för.
För denna gång, enligt inrikesministern kan den återinföras enligt SR Studio Ett idag lyssna på SR appen och 1 timme och 13 minuter in i programmet tilläggas att han inte tror att det kommer att "behövas"
 

Kris

Medlem
ID-kontroll på tåget över Öresundbron slopas sades i Ekot nyligen.


Pendlarnas jubel vet inga gränser - HD
Jublet når omåttliga nivåer! Nu är det bara gränskontrollen som skall fixas till (läs slopas eller ske på rullande tåg), så är livet tillbaka till normalt läge i Öresundsregionen... Jag är inte bitter; bara lite uppgiven. Det blev ju så bra när kungen och dronningen möttes på högbron för snart 17 år sedan.
 

Kris

Medlem
Sista tåget med ID-kontroll går 23:46 ikväll från Kastrup. Det tackar vi för.
Synd man missar möjligheten att slussas runt i boskapsfållorna en sista[1] gång. Dålig timing att fly fältet denna vecka....

[1] Peppar, peppar, peppar....
 
Toppen