Senaste nytt

SJ ställer in 180 tåg 12 december-19 december

FF#1

Medlem
@FF#1 hur meddelade SJ förseningen och vad blev lösningen??

Fick både sms och mail om att det var inställt.
De erbjöd sig att boka om eller betala tillbaka oavsett biljetttyp.
var in på sj kontoret i e-tuna i dag och bokade om till en tidigare avgång (12:09 istället för 13:09).
Tyvärr fick jag betala 30 kr i avgift för att jag inte hade tagit ut den ogiltiga inställda biljetten.

Nåja det kunde ha varit värre
 

FF#1

Medlem
Fick både sms och mail om att det var inställt.
De erbjöd sig att boka om eller betala tillbaka oavsett biljetttyp.
var in på sj kontoret i e-tuna i dag och bokade om till en tidigare avgång (12:09 istället för 13:09).
Tyvärr fick jag betala 30 kr i avgift för att jag inte hade tagit ut den ogiltiga inställda biljetten.

Nåja det kunde ha varit värre


Det vart värre... men det ordnade sig...

Åkte till Katrineholm och väl på plats så upptäckte vi att kollegans biljett inte var ombokad för sträckan till Göteborg, så han gjorde sig beredd på att vänta en timme.

Rusade in på stationen och fixade så att de bokade om han med på samma tåg som jag.

Väl på tåget så upptäckte jag att min plats var upptagen.

Det visade sig att de bokat om biljetten till fel dag, 18/12 istället för 17/12....

Konduktören beklagade det inträffade och visade mig en ledig plats.

Sen ringde han in och lät de släppa min feltolkade plats för morgondagen.

Känns som att det är mycket strul men att de anställda har gått en charmkurs, de försöker i alla fall gör så gott de kan.
 
Toppen