Sj restidsgaranti?

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av FF#1, 11 Maj 2016.

1. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte som sagt tåg här om veckan, vart försenad så klart...
    Kommer inte ihåg exakt men vill minnas att det var 1 timme och tre minuters försening.
    Skickade in om restidsgaranti, men det kom snabbt som attan ett mail tillbaka att det var för liten försening?

Går det att kolla upp historiska ankomsttider för tåg sådär 2veckor tillbaka?

2. Johan010

Johan010 Medlem

Info om sj:s resetidsgaranti - Ersättning vid försening - SJ

Var förseningen över 1 h är du över gränsen. SJ kan ibland vara kinkiga och räknar sekunder. Trafikverket har all historisk info om ankomsttider.

3. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet att de har datat men hur sjutton hittar jag det?

Tåget skulle ha kommit fram 09:27, vet nte exakt när det kom fram men jag har för mig att det vara just efter 10:30, hade beställt en Uber och den är loggad 10:41 som start på resan så det är nog på det berömda håret så jag vill kolla upp det mer exakt.

4. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Teoretiskt sett så borde du väl kunna kontakta Trafikverket, ange tågnummer samt datum och avgångstid. Så har du sedan svart på vitt när du ska söka ersättning för förseningen. Lycka till!

5. Jag hade en liknande situation nyligen; 1h 4min.
    Först skickade jag in ansökan om ersättning o fick samma svar som dig.
    Sedan skickade jag beviset, som iofs sa 62min, men ändå över gränsen. Fick aldrig svar...

Sedan 2014 har jag vid 34x skickat in (andra gångar har jag inte orkat) o fått ersättning EN gång. De andra gångerna har jag alltså varit berättigad ersättning men inte fått svar.... Vet inte hur många tusenlappar det är.

6. Marric

Marric Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har motsatt erfarenhet.
    T ex senast fick jag 50% trots att vi var 3 minuter snabbare än 50%-gränsen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!