Senaste nytt

SJ Prio MasterCard poäng blir statusgrundande

Jacob

Medlem
Verkar som man nu kan få status i SJ Prio även genom att handla med sitt Sj Prio MasterCard.

Nu blir alla poäng du samlar med SJ Prio MasterCard nivågrundande. Du kommer snabbare upp till nästa medlemsnivå och får tillgång till fler förmåner och upplevelser. Det kan gå riktigt fort! Betala dina resor hos SJ med SJ Prio MasterCard och få 10-30% fler poäng. På alla andra inköp får du 10-30 poäng per 100 kronor med kortet.


SJ.se - Tågresor - ett Bra Miljöval - Erbjudanden & nyheter
 

Jonas C

Medlem
Intressant, men bra initiativ! Antar att man vill försöka få flera Svarta medlemmar utöver pendlarna, som i stort sett är de enda som har kortet.

Jag hade dock själv föredragit om de kunde införa segment krav för högre medlemsnivå, dvs där ett segment räknas som en X2000 resa. Det ska i princip vara möjligt då biljetterna följer mini-pris gränser.
 

Jonas C

Medlem
När jag tittar på förmånerna jag skulle få av att komma upp från Grå till Svart nivå fick det mig att gäspa

Är det bara jag?

Nej, du är inte ensam. Svart prio går på motsvarande pengar som ett BA Gold (under gamla conditions), och enda förmånen man får är tillgång till EN lounge där det bara serveras kex och vatten. Jag tror ingen frisk människa skulle sätta sig och göra en massa mileageruns för att få ett sånt kort!
 

henrik l

Medlem
Tjaa, fritt Internet på svart nivå. Det lär väl bara vara en tidsfråga innan det blir fritt Internet i båda första andra klass. Någon tågoperatör borde väl komma på att detta kan vara en konkurrensfördel och sedan hakar de andra på. Återstår då loungeaccess i Sthlm och Gbg.:p

Men personligen tycker jag i alla fall att det är bra ett SJ har någon form av lojalitetsprogram. Kommer ihåg att jag funderade i de banorna strax innan Prio lanserades.
 

mry

Medlem
Man ska inte glömma att man slipper betala för kortet om man har svart sj priokort. man behöver ju bara handla för drygt 80 000 kr per år för att få fortsätta ha mastercard kortet gratis om man redan har ett svart kort idag. Då behöver man inte göra en enda resa heller. Det är betydligt mindre än vad vissa andra kort kostar per år. Sen kan man ju använda poängen för att bland annat boka hotellnätter på Scandic.
 
Toppen