SJ Prio - Ingen uppgradering till Svart nivå som utlovats...

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Worldtraveller, 8 December 2014.

  1. Worldtraveller

    Worldtraveller Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Hakade på SJ Prio kampanjen i slutet av september om 6500 extra poäng och, i mitt fall, uppgradering direkt till Svart nivå. Skaffade kortet SJ Prio Mastercard, gjorde minst fem köp men inte blev det någon uppgradering från grå till svart... Fastän det i det personliga utskicket står klart och tydligt att "De nya nivåpoängen tar dig direkt till svart nivå...".
    Vid kontakt med medlemsservice säger dom att dom skrivit fel i utskicket och att poängen inte räckte till svart nivå!
    Har nu gjort en reklamation. Fortsättning följer!

    sj prio.jpg
     
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Ifall det inte vill sig med kundtjänst, så föreslår jag att du kontaktar deras kundombudsman. De brukar kunna lösa denna typ av reklamationer ganska bra.
     
  3. Worldtraveller

    Worldtraveller Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har svaret kommit från kundtjänst:

    Hej!
    Vi kan dessvärre inte hjälpa dig med en uppgradering till SJ Prio Svart. Däremot kan du via vår SJ Prio MasterCard Kundservice få hjälp med att avsluta och spärra ditt betalkort om du så önskar.

    Tack för ditt mail och välkommen åter att kontakta oss om du skulle ha fler frågor rörande SJ Prio!

    Med vänliga hälsningar
    SJ Prio Medlemsservice


    Vilken tur att dom inte erbjöd mig att också avsluta medlemskapet i SJ Prio :)
     
    osterberg gillar detta.
  4. Worldtraveller

    Worldtraveller Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack Jonas!
    Har nu skrivit till kundombudsmannen. Man får hoppas att han (eller hon) är mer kundorienterad!
     
  5. johanmm

    johanmm Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, fick mina 6500, men inget svart.
     
  6. Lokföraren

    Lokföraren Medlem

    Ort:
    BMA
    Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt dåligt. Men, stå på er. Har dom skrivit så i avtalet så är det så det gäller. Det är ju inget en vanlig resenär har koll på hur mycket poäng m.m. som skall till för att komma upp till svart nivå.
    Vill inte deras kundtjänst ta det så kräv att få tala med någon chef. Eller om det inte går så ring deras pressavdelning ;-)
     
    Gus gillar detta.
  7. andreas

    andreas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    +1. Vi verkar vara ett antal som fått "fel". Hur svårt kan det vara?
     
  8. Worldtraveller

    Worldtraveller Medlem

    Ort:
    Lidingö
    Land:
    Sverige Sverige
    Då har Kundombudsmannen ordnat till det hela!

    Svaret från hen:
    "Jag beklagar det strul som blivit i samband med det här erbjudandet. Du kommer givetvis bli uppgraderad till Svart medlemsnivå, det kommer ske per automatik i veckan".

    Varför överhuvudtaget prata med Kundtjänst som varken kan eller vill förstå?
    Föreslår att ni andra vänder er direkt till Kundombudsmannen!
     
    h9kh9k, Gus, charlesswe och 4 andra gillar detta.
  9. andreas

    andreas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick svar av kundtjänst i lördags med godkänd uppgradering till Svart nivå. Kanske ditt ärende som borgade väg för detta.
    Nåja, allt frid o fröjd.
     
    h9kh9k, Gus och Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×