SJ Prio: Halva priset i 1:a klass (2014)

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av johan_fbg, 7 Juni 2014.

1. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt SJ sommar 2014 kommer SJ även sommaren 2014 sälja biljetter i 1:a klass för halva priset. Kampanjen startar den 9:e juni men hoppas den tidiga trådstarten får någon att vänta med sommarens bokningar.

Screenshot 2014-06-06 23.58.03.png

Från förra årets kampanj:

4 personer gillar detta.
  2. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Årets rea har nu startat:

3. brykthed

brykthed Medlem

Har nu försökt boka flera resor i sommar med 50%-kampanjen, men får bara upp samma pris som utan kampanj-koden. Trots det står det att det är kampanjpris. Har mailat kundservice men bara fått svar med kopia av kampanjerbjudandet på sj-hemsidan. Någon som lyckats boka en resa till 50% rabatt?

4. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du angett de 8 sista siffrorna i ditt prionummer som kampanjkod? Jag missade själv detta vid första sökningen.

Lyckades boka Göteborg - Arlanda för cirka 450:-

5. brykthed

brykthed Medlem

Ja, jag angav de 8 sista siffrorna i mitt prionummer, men det blev ingen rabatt… Ska se om Mr Brykthed lyckas boka någon rabattresa framöver.

6. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter skumt, testa att rensa historiken eller byt webbläsare. Eller ring kundtjänst i morgon.

7. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är okunnig även här, men vill minnas när SJ hade en 50% kampanj så var minipriset 395:- med SJ 2000 om biljetten kostade te.x 550:- så blev priset trots 50% 395:- oj såg att det står så i ett inlägg ovan.

Last edited: 9 Juni 2014
  8. Kandinsky

Kandinsky Medlem

Testa att logga in på ditt SJ-konto och sedan beställa biljetten, då läggs rabatten in automatiskt för mig.

9. brykthed

brykthed Medlem

Jo, jag har loggat in också. Tyvärr verkar det som om de avgångar jag är intresserad av inte har rabatt trots att det står kampanjprisutropstecken vid priset. Och trots att det är dagtid och intercity. En av de avgångar jag gått in på och som har exakt samma pris på ordinarie som på kampanj har priser på 331 kr (ej ombokningsbart), 426 kr (ombokningsbart) resp 808 kr (avbokningsbart) i första klass).

Däremot ser jag att vissa avgångar före och efter ibland har rabatt, dock endast några kr, t ex 12 kr rabatt på en 616 kr-biljett, vilket inte är mycket procentuellt sett. Någon enstaka har 50% rabatt (snabbtåget med pris på över 1000 kr i ordinarie pris), men de avgångarna passar tyvärr inte mig.

Så det ser ut som jag inte kommer kunna utnyttja denna så kallade "50%"-rabatt i sommar. Men det står ju i och för sig "upp till 50% rabatt". Men det hade varit trevligt om det hade passat.:)

10. brykthed

brykthed Medlem

Och när jag googlade verkar det som det var svårt att få 50 % förra sommaren också Resenärerna rasar mot SJ:s kampanj | Min Ekonomi | Aftonbladet
    Även om aftonbladet kanske inte är den mest tillförlitliga källan, så verkar det bara vara på de dyrare biljetterna man hade chans att få 50 % förra sommaren.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!