Senaste nytt

SJ Prio Black Mileage Run fram till sista April

Nej, men så kör jag med AmEx där köpgräns är ett ganska flytande begrepp... ;)

Joo iof, har ju fler kort så gick över till andra kortet! Inne på min 15 bokade resa! Finns Säter-Borlänge avgång 08:55 för 49 kr enkel resa imorgon bitti


men frågan är om de går att boka exakt samma avgång i flera olika bokningar o fortfarande allt går genom? Tänker om systemet upptäcker det?

När bör poängen ramla in ? Ganska direkt efter resan gjorts?
 
Last edited:

underhund

Medlem
Det verkar som att SJ:s hemsida sätter en gräns om fyra köp per betalkort och dag. Det går ju att köpa flera resor per betaltillfälle, så det borde inte behöva ställa till något problem. Köpgränsen har i alla fall inget att göra med kortutgivaren eller priokortet.
 
3189 poäng ramla in precis efter avgång vid 06:09 nu! Alla nivågivande! Biljetterna är köpta som vuxen och ungdom ;) 189 kr för de!

EDIT´: nu har jag 20946 nivåpoäng på 3 timmar! Dock står de fortfarande att jag är medlemsnivå grå :(
 
Last edited:

andreas

Medlem
Tack för tipset! Bra booster för att förnya sitt svarta kort. Någon som vet om "uppgraderingsförmånen" är borttagen (Tågvärd kunde uppgradera resenären från 2kl till 1kl)? Hittar inte igen den på SJ.se
 
Någon som har någon koll hur lång tid de tar innan en ny medlemsnivå registreras eller om de kontrolleras manuellt? Vore ju kul o se deras miner när alla bokningarna på samma dag dyker upp :D
 

Jonas C

Medlem
Någon som har testat att boka flera biljetter med sitt eget namn och prio nummer på samma avgång? Har nyss bokat 3st resor för att återfå mitt Grå, dock på 3 olika dagar.

Någon som har någon koll hur lång tid de tar innan en ny medlemsnivå registreras eller om de kontrolleras manuellt?

Det burkar ta en dag tills medlemsnivån är uppdaterad, och ungefär 3-4 dagar innan nya kortet kommer.
 
Någon som har testat att boka flera biljetter med sitt eget namn och prio nummer på samma avgång? Har nyss bokat 3st resor för att återfå mitt Grå, dock på 3 olika dagar.



Det burkar ta en dag tills medlemsnivån är uppdaterad, och ungefär 3-4 dagar innan nya kortet kommer.

Enligt medlemsreglerna är det endast tillåtet att tjäna poäng på en biljett på samma "resa och bokning". Dock om du gör som jag gjort att boka en enkel sedan en till osv och betalar allt i en klump så går de utmärkt! Ikväll efter sista avgången vid 21:46 tror jag så har jag fått över 25000 poäng! På endast en dag! Otroligt nog!

Okej, då kan man hoppas på ett kort till nästa vecka då ;)
 
Jaha, då föll jag också för denna.... Har troligen ingen som helst nytta av detta, men ett extra kort i plånboken:p

Det är bara att köra Palazzi, du får ju möjligheten till ombokningsbar biljett, lounge och massor med annat skoj, typ gratis internet, haha!

Glöm inte heller att 25000 poäng räcker till en tur och retur i första klass på X2000 till Köpenhamn tex!


EDIT: Och skoja inte om jag verkligen suttit och dubbelläst alla regler för att slå dom på fingrarna om dom kontaktar mig och säger att nee du får inget kort här du!
 

Palazzi

Medlem
Det är bara att köra Palazzi, du får ju möjligheten till ombokningsbar biljett, lounge och massor med annat skoj, typ gratis internet, haha!

Glöm inte heller att 25000 poäng räcker till en tur och retur i första klass på X2000 till Köpenhamn tex!

Det där sista du skrev förändrade ju läget helt! Hade inte alls tänkt på att man även kan bränna poängen!:D
 
Toppen