SJ-prio: Billiga poängresor i 1 klass

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av simon_says91, 18 April 2013.

1. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu vet jag inte om de kan vara ett systemfel någonstans hos SJ för jag har varken sett någon kampanj om det här. Tågresan kostar alltså normalt 12 000 poäng att genomföra i 1 klass mellan Göteborg C - Stockholm C men nu ligger den på 8000 poäng. 2a klass ligger på 10 000 poäng per person...... Någon som vet något om det?

Har kollat datumena 25-27 april och då är de samma sak på samtliga dagar...

2. 1 person likes this.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej då förstår jag! Men konstigt för jag bokade en biljett för en vecka sen (är ju Prio Svart) o då kostade den 12 000 poäng, så jag bokar bara av den nu och bokar en ny biljett...sparar ju 4000 poäng ;)

Last edited: 18 April 2013
  4. Axelll

Axelll Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tvärt om för mig, förut kostade en resa Arlanda - Hudiksvall 8000 poäng i första klass eller 6500 i andra, kollade just upp en resa i maj och nu vill de ha 10500 poäng i första klass eller 9000 i andra. Har SJ höjt poäng-priset?

5. twiggs

twiggs Medlem

I det fallet kan jag tänka mig att man vill ha en slags ersättning för att man får ersätta [någon] för stationsavgiften på Arlanda. 2500 poäng läggs i tillägg på samtliga resor till/från ARN jag kollar också.

6. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var något nytt i så fall... 3000 poäng till Arlanda från Sthlm har ju annars varit standard, och en helt okej redemption.

7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, det stämmer. Då försvann helt plötsligt hela värdet för mig med SJ Prio. Säger upp mastercardet så fort jag fått ihop svarta priokortet alltså.

8. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Både jag och Ulla har ju svart SJ prio, hon får upp resorna för 12 000 poäng men jag får upp dem för 8 000 på samma datum och sträcka, så antar att det är någon mer logik än att man har svart sj prio kort faktiskt. På nattågen har vi dock samma pris så man får väl deala med henne så jag får köra hennes biljetter med x2000 och hon mina med nattåget...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!