Senaste nytt

SJ Mastercard

Flood

Medlem
Priset för SJ prio mastercard ökar från 145 till 295 SEK/år för vit och grå nivå - och för svart från 0 till 195 SEK/år! Ändringarna träder i kraft från den 1 mars 2016. Infon kom med månadsfakturan idag.

För vit och grå nivå blir det ju tveksamt ekonomiskt med det här kortet då de har en hög avgift och sämre intjäning. På svart nivå blir det tveksamt mer av princip...
 

Morgan

Medlem
Priset för SJ prio mastercard ökar från 145 till 295 SEK/år för vit och grå nivå - och för svart från 0 till 195 SEK/år! Ändringarna träder i kraft från den 1 mars 2016. Infon kom med månadsfakturan idag.

För vit och grå nivå blir det ju tveksamt ekonomiskt med det här kortet då de har en hög avgift och sämre intjäning. På svart nivå blir det tveksamt mer av princip...
Håller med. Har svart fixat till juni 2017, så säger nog upp kortet och skaffar igen våren 2017 om det behövs...
 

gdaily

Medlem
Tack för heads upen, det hade jag missat (för att jag har elektronisk faktura). Då blir det att pressa lite utgifter på detta kort under december och sedan överge det och säga upp det i början på nästa år.
 

Flood

Medlem
Tack för heads upen, det hade jag missat (för att jag har elektronisk faktura). Då blir det att pressa lite utgifter på detta kort under december och sedan överge det och säga upp det i början på nästa år.

Enligt utskicket, så debiteras avgift den månad du blev beviljad kortet.
 

FDN

Medlem
195 kr per år för att behålla svart och få 30% fler SJ Priopoäng är väl fortfarande okej. Men varför ska de börja ta betalt nu?
 

mha321

Medlem
195 kr per år för att behålla svart och få 30% fler SJ Priopoäng är väl fortfarande okej. Men varför ska de börja ta betalt nu?
Troligen för att ersätta den minskade intäkten per transaktion som kommer sig av den nya EU regleringen. De måste ju antingen göra det eller sänka förmånerna (= poängintjäningen).
 

FF#1

Medlem
har funderat på att säga upp mitt hur som helst (eftersom jag endast drar in 2000p på tåg, max /år numera istället för 25000+ för nått år sen) så nyttan av ett svart kort är inte så stort. Detta gör att jag får se till att göra slag i saken och säga upp det illa kvick.
 
Toppen