Senaste nytt

SJ Mastercard ska inte längre ge nivåpoäng

intuition

Medlem
Från och med 1 juni i år blir SJ Prio Mastercard enklare och tydligare. Samtidigt tar vi bort årsavgiften för dig på Svart nivå. Vi förenklar poängintjäningen genom att alla nivåer får samma poängintjäning, 20 poäng per 100 kr. Du behöver heller inte byta kort om din medlemsnivå i SJ Prio skulle ändras. Vi hoppas att det gör din vardag lite smidigare.

Poängen du får vid köp med ditt Mastercard kan du använda precis som vanligt. De kommer däremot inte längre att påverka din medlemsnivå.
 

ekf

Medlem
Och jag som valde att satsa på SJ Prio MC i höstas när jag gav upp M&M MC.... jaja, nu byter jag väl tillbaka till SAS MC igen efter något års uppehåll...
 

gdaily

Medlem
En äkta enhancement med motiveringen att det blir enklare - troligen för ekonomerna på SEB kort ;) 33% försämring av intjäning för de som har svart prio mot slopad årsavgift på 295 kr.
Värre än så, poängen är inte nivågrundande längre, vilket gör kortet mer eller mindre värdeläst för mig. Nåja, jag har ett år kvar på svart nivå, sedan får jag säga upp kortet.
 

MrGunnar

Medlem
Väldigt synd försämring. Förändringen i intjäning är en sak, men att försämra till icke nivå-poäng förändrar saken helt. Då får vi se hur det här ska maxas ut, sen blir det nog radikal omläggning av kreditkort här hemma.
Först däremot är rejält klagomål till Prio medlemsservice. De lär inte ändra, men värt att informera om vad jag anser om detta.
 

flierman

Medlem
  • Ja en väsentlig försämring, jag har svart men använder typ aldrig lounge eller ombokning så påverkar inte mig som det säkerligen påverkar många andra. Så jag får lägre intjäning 30 till 20 samt dyrare kort 195 till 295 och inget fritt kaffe längre...vad får jag då på plussidan....ett grönt kort i återvunnen plast...vilken enhancement:)

    Jag har svart 1,5 år till tror jag då jag kvalificerat mig för 2022 redan. Visst fungerar det så? Jag har period till oktober 2021 och har snart 25000 nivåpoäng så borde ha kvar svart till november 2022 eller hur?
Blir att flytta halva familjens intjänande till hotell eller SAS igen och bara ha 1 prio-kort i familjen kvar.
 

intuition

Medlem
Det är lite svårt att förstå strategin bakom detta. De öser ut svart nivå (ett stort antal resenärer har fått två års förlängning utan krav på nivåpoäng).
Själv har jag kvalificerat till svart under hela pandemin med hjälp av ett lite mindre antal resor och poängen från kortet. Känner mig inte uppskattad.

Dessutom kommer jag att betala ny årsavgift strax innan det blir fritt för svarta kunder.

Nä, känns som kortet åker ut ur plånboken nu, tillsammans med min lojalitet till SJ.
 

intuition

Medlem
Hur värderar ni SJ poängen? För mig är det ungefär 25p för en kontant kr. Det gör isf nya intjäningen motsvarar i stort sett 1% cashback. Finns ju säkert bättre sätt att använda poängen, men på den nivån är det svårt att se något som helst motiv att betala SJ-resor eller annat med ett SJ kort.
 
Toppen