SJ lanserar ny digital underhållningsportal på snabbtåg och dubbeldäckare

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av BusinessClass, 23 Juni 2015.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

SJ arbete på tåg

Denna vecka lanserar SJ en ny underhållningsportal på sina snabbtåg och och dubbeldäckare. Portalen erbjuder bland annat 400 magasin, barn- och ungdomsböcker, Spotifyspellistor med kända personligheter samt klassiska konserter med Göteborgssymfonikerna. Dessutom finner man Dagens Industri och Svenska Dagbladet att läsa. Portalen är gratis för samtliga passagerare och finns på X2000, SJ 3000 och dubbeldäckarna.…

Se hela inlägget

2. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så nu har alltså SJ valt att återlansera sin underhållningsportal i en ny tappning? SJ har ju även höjt sin surfpott till 100 MB från tidigare 20 MB. Så nu är det åtminstånde möjligt att kunna lyssna på Spotify i 2 - 3 timmar. Men är det någon som minns när man kunde hyra film på tåget?

På ombord.sj.se kan du lyssna på radio, koppla upp dig mot internet, eller välja
    mellan massor av filmer och TV-serier. Oavsett om valet blir action eller tecknat så
    är filmen din i 24 timmar. Hinner du inte se klart, så kan du alltid fortsätta hemma.

Källa PDF

3. Väldigt bra med SVD o DI !!! Kommer jag nyttja flitigt ☺

Resten har man ju själv tillgång till på telefonen. De flesta har väl nära obegränsat internet, o jag har inte upplevt att tågets egen täckning är bättre mitt i obygden.

Hinner säkert läsa SVD på väg till jobbet o DI påväg hem.

4. johansch

johansch Medlem

Tyvärr gissar jag att SVD och DI går att läsa ienbart i någon usel flash-baserad visare i precis lagom kvalitet att man nästan kan läsa vad det står. PDF? Men då kan ju folk piratkopiera!

5. MBA

MBA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte SJ snabbtåg igår mellan Stockholm och Göteborg och märkte ingen skillnad. Var utan WiFi under stora delar av resan.....

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trist att det inte finns filmer eller TV-serier. Spotify har man ju i vilket fall som, så ingen större skillnad där.

7. JoelG

JoelG Medlem

Vad jag vet och upplevt har det varit 200 MB surfpott sedan de strypte det från obegränsat.

8. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jaså? Jag har helt fått för mig att det enbart var 20 MB. Men då är det bra att du rättar mig så jag fick veta det. För jag använder alltid min egen mobil som hotspot när jag reser med SJ.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!