SJ lägger ner sin trafik på sträckan Göteborg-Malmö

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av mickeL, 21 Februari 2012.

1. mickeL

mickeL Medlem

Nu lägger det statliga järnvägsbolaget ner sin trafik mellan Sveriges andra och trejde största stad.
    Det ska tydligen vara för dålig lönsamhet. Sjs tåg kommer nu vända i Halmstad.
    Det kommer påverka mig ganska mycket då jag åker relativt mycket mellan dessa 2 städer, och SJs priser har varit mycket humanare än DSBs(konkurenten) samt att tågen har en bättre komfort.
    Kan inte hänvisa till någon källa men det ska tydligen offentligöras inom kort.

/Micke

2. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lider med dig. Satt själv och "njöt" av komforten i Öresundstågen i 2 år mellan Malmö och Köpenhamn. Har jag någon gång på senare tid åkt på sträckan har jag försökt att undvika Öresundstågen i möjligaste mån.

3. Jacob

Jacob Medlem

4. Jacob

Jacob Medlem

5. Kanske något för Blå tåget att satsa på?? Det finns många livsnjutare i Göteborg och jag tror personligen att de hellre åker till Köpenhamn än till Stockholm..

6. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enda bra med detta (jag reser aldrig den aktuella sträckan) är att SJ lösgör tre tågset till sina andra 2K-sträckor....

7. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trafiken i Sverige körs av Veolia nu, men det är egentligen inte de som är konkurrenten. De är bara operatör på en av länstrafikbolagen upphandlad linje.

Riktigt trist, men inte så konstigt egentligen. Är nog svårt för SJ, som har vinstkrav på sig, att konkurrera med en skattefinansierad linje.

Last edited: 21 Februari 2012
  8. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att åka Bus4you...

1 person likes this.
  9. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt, riktigt dåligt. :( Kort sammanfattat. :)

10. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte nåt vidare. Ska ner på jobb i Trelleborg mitten mars-mitten april. Blir till att hitta nåt annat sätt att ta sig hem på. Undviker Öresundståg så långt det är möjligt...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!