Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni BRA!

Jacob

Medlem
Jag var riktigt imponerad av SJ när askmolnet drabbade Europa för några år sedan. Var på projektjobb i Malmö under veckan och skulle tillbaka hem till Stockholm på fredagen. Alla flyg blev inställda och tågen var smockfulla, trots det lyckades SJ ordna fram extra tågsätt med personal på bara några få timmar, vilket räddade helgen för många människor. Tyvärr hann de aldrig få ombord någon förstaklassmat (jag hade 1 klass-biljett med mat), men även detta löstes så vi fick plocka ihop lite mat i bistron.
 

clarkkent

Medlem
Nu senaste katastrofen för SJ på försommaren. Kom hem från Peking och övernattade på Radison på Arlanda och skulle ta tåget på förmiddagen till Borlänge. Vid frukost frågade jag SJpersonalen på Arlanda om hur jag skulle ta mig hem, de sa att jag skulle ta bussen utanför samma tid som tåget skulle gå, vilket jag gjorde. När jag kom till Sala hade tåget gått redan och stationspersonalen sa att vi var tvungna att vänta på nästa tåg som skulle gå om 2,5 timmar, det brann för mig så jag satte mig i en taxi till Borlänge 2 000 kr, skickade in en klagan till SJ, trodde aldrig att de skulle betala men efter 4 månader fick jag ett mail att de skulle betala min taxiresa och tågresa.
 
Toppen