SJ börjar köra Tåg i Bergslagen December 2016

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av tob, 7 September 2016.

1. tob

tob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på ett SJ event i måndags där de förutom att tipsa om kommande Loungen i Malmö, som vi talat om i annan tråd, även pratade om Tåg i Bergslagen.
    Egentligen en gammal nyhet då SJ tydligen vann upphandlingen för drygt ett år sedan men aktuellt så till vida att de nu i december kommer att ta över trafiken i Bergslagen.
    Enligt pressmeddelande gäller det sträckorna:
    Mora – Borlänge, Borlänge – Västerås, Gävle – Mjölby, Örebro – Laxå, Gävle – Hallsberg och Ludvika – Västerås
    Detta bör innebära att årskortsresenärer får utökad omfattning på sina kort samt att man nu kan använda priopoäng för att boka resor även på de sträckorna.

JWD, MrGunnar, Zeke01 och 1 annan gillar detta.
  2. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innan jag läste pressmeddelandet så hoppades jag på andra tåg än de som trafikerar sträckorna nu. Men och andra sidan är det ju positivt att man nu mer kommer tjäna Prio poäng. Tack för länken @tob det var intressant läsning.

3. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken/vilka hade uppdraget att köra Tåg i Bergslagen innan?

4. Tågkompaniet tror jag :)

011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!